چگونه در لباس عروس قد بلندتر دیده نشویم!؟

يكشنبه، 02 مهر 1402 - 10:32

اینکه استایل هر فرد می‌تواند او را چاق‌تر، لاغرتر، کوتاه‌تر و یا بلندتر نشان دهد یک موضوع کاملا بدیهی است.

همواره می‌بینیم درباره انتخاب لباس عروس‌هایی که قد افراد را بلندتر و استوارتر نشان می‌دهند صحبت می شود. اما به نقطه مقابل این موضوع توجه کمتری می‌شود. همانطور که بانوانی هستند که می‌خواهند لباس عروسشان ویژگی‌هایی داشته باشد که قد آنها را بلندتر از چیزی که هست نمایش دهد؛ درمقابل بانوانی هم وجود دارند که تمایلی به این موضوع ندارند بلکه خواسته ای کاملا برعکس دارند.

این مسأله می تواند دلایل مختلفی داشته باشد. برای مثال در مواردی که عروس خانم و آقای داماد هم قد هستند یا حتی عروس خانم قد بلندتری دارد. در اکثر این موارد عروس خانم‌ها تمایل ندارند انتخاب استایل و اکسسوری‌هایشان به گونه ای باشد که به بلندتر دیده شدنشان دامن بزند؛ بلکه خواهان عکس این موضوع هم هستند.

عروس قد بلندتر از داماد

چه لباس عروسی انتخاب کنیم؟

قطعاً در این موارد یکی از بهترین انتخاب‌ها لباس عروس های پرنسسی دنباله دار با دامن های بزرگ و پف زیاد هستند. این سبک لباس عروس باعث کوتاه دیده شدن قد شما می‌شود. به خصوص زمانی که دامن این لباس‌ها از لایه های متعدد تشکیل شده باشد و در دوخت آنها از پارچه های سبک با ریزش کم استفاده شده باشد.

انتخاب لباس عروس برای عروس خانم بلند قد

در عوض از انتخاب لباس عروس‌های راسته، ماهی، کوتاه و A-line  پرهیز کنید. زیرا این نوع لباس‌های عروس باعث می‌شوند که شما کشیده‌تر دیده شوید.

همچنین می‌توان گفت لباس عروس‌هایی که در دوخت آنها خطوط عمودی زیادی به کار رفته است (مانند پیلی) و لباس هایی که برای دامن آنها از پارچه هایی لَخت با ریزش زیاد استفاده شده است، انتخاب های مناسبی نیستند.

انواع مختلف اندام بدن برای لباس عروس

لباس عروس‌هایی با دنباله های مدل دار، دارای پاپیون در قسمت پایین تنه، اپلیکه‌های حجیم و... نیز باعث کوتاه دیده شدن قد شما می‌شوند.

لباس عروس با دنباله

بالا تنه ی لباس

در این موارد بهترین انتخاب یقه‌های آف شولدر است. در مقابل از انتخاب لباسهای دارای یقه هفت و هر نوع یقه که باعث شکست و بلندتر دیده شدن شما می‌شوند خودداری کنید.

لباس عروسیقه‌های آف شولدر

نکته: ذکر کردیم که از انتخاب لباسهای یقه هفت بپرهیزید. بنابرین آف شولدرهایی که رو به هفتی شکل هستند را نیز کنار بگذارید زیرا که به شما کمکی نخواهند کرد.

لباس عروس یقه 7

در مقابل یقه‌های آف شولدرهای صاف یا دارای تزئینات بیشتر و حجیم تر بیشترین تاثیر را دارند.

لباس عروس با یقه اف شولدر

تزئینات

باید از لباسهایی که سنگ کاری‌ها یا اپلیکه های عمودی شکل دارند چشم پوشی کنید.

تذکر: البته با وجود تمام مواردی که گفته شد حتما توجه کنید که در انتخاب لباس عروس بجز قد و خواسته‌های شخصی، حتماً باید فرم اندامتان را در نظر داشته باشید تا استایلی زیبا و مناسب حاصل شود.

برای آشنایی بیشتر با موضوع فرم اندام پیشنهاد می‌کنیم مقاله را چگونه با توجه به فرم اندامی، لباس عروس انتخاب کنیم؟ مشاهده کنید. شما می‌توانید از در این زمینه از مشاوره کارشناسان عروسی مارکت نیز استفاده کنید. مشاوره عروسی مارکت برای شما رایگان است.

اکسسوری ها

درباره لباس که فاکتور اصلی و بسیار تاثیر گذاری است صحبت کردیم؛ اما نباید از اهمیت اکسسوری ها غافل شویم.

کفش

اگر نکات انتخاب لباس را درنظر گرفتید و همچنان تمایل به کوتاه دیده شدن داشتید از پوشیدن کفش‌های پاشنه بلند صرف نظر کنید.

البته اگر شما جز افراد علاقه مند به کفشهای پاشنه بلند هستید می‌توانید از کفش‌های پاشنه بلند برای عکاسی و در سالن از کفش‌های تخت و پاشنه کوتاه استفاده کنید.

کفش عروس

تاج

تاج های فرحی و ملکه ای شما را کشیده و بلند نشان می‌دهند؛ پس اگر تمایلی به این موضوع ندارید تاج های ریسه ای، تلی یا گلسرها را جایگزین کنید.

موی عروس

مدل مو

آخرین موردی که می‌توانیم به آن اشاره کنیم، انتخاب مدل موهای شما است.

شینیون‌های بزرگ و رو به بالا قد شما را بلندتر نشان می‌دهند؛ در صورتی که شینیون‌های رو به پایین و مدل موهای باز چنین تاثیری ندارند.

البته در انتخاب مدل موهای خود حتماً از آرایشگر خود بخواهید تا فرم صورت شما را در نظر داشته باشد.

مدل مختلف موی عروس

در انتها حتماً توجه داشته باشید که نیازی به انجام تمام نکات بالا به صورت همزمان نیست. بلکه گاهی رعایت چند نکته از نکات فوق کافی است تا شما را به استایل مد نظرتان برساند.

اگربا مطالعه این مقاله همچنان نمی‌دانید که استفاده از کدام یک از آیتم‌عای بالا برای شما مناسب‌تر است. به هیچ عنوان نگران نباشید. شما می‌توانید از راهنمایی مشاورین عروسی مارکت کمک بگیرید. مشاوره عروسی مارکت برای شما رایگان است.

اگربرای خرید و انتخاب لباس عروس خود نیاز به مشاوره دارید، می‌توانید توسط راه‌های ارتباطی زیر با ما تماس بگیرید.