تشریفات عروسی چیست و یک تشریفات عروس خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟

جمعه، 07 مهر 1402 - 14:39

تشریفات عروسی چیست؟

تشریفات عروسی! واژه ای که احتمالاً بسیاری از شما عزیزان آن را شنیده اید. بدون شک باید گفت که در حال حاضر تشریفات مراسم عروسی به یک حرفه تخصصی مبدل شده است. اما واقعاً تشریفات مجالس عروسی چیست و چه کاری انجام می‌دهد؟

تشریفات مجالس عروسی و یا به اصلاح مجموعه‌های تشریفات مجالس عروسی وظیفه برگزاری صفر تا صد یک مراسم را بر عهده می‌گیرند. این مراسم می‌تواند یک جشن عروسی یا نامزدی باشد یا یک همایش و رویداد و یا حتی یک جشن تولد.

برای برگزاری یک مراسم عروسی استاندارد شما باید به موارد بسیاری دقت کنید و برای اجرای درست و اصولی این موارد نیز باید از چندین ماه قبل برنامه ریزی کنید که کار آسانی نیست. اما راه حل دیگری که در این حالت پیش روی شماست این است که برای برگزاری مراسم خود از شرکت‌های تشریفات مجالس عروسی کمک بگیرید. این شرکت‌ها که به صورت خلاصه به آنها تشریفات عروسی هم گفته می‌شود با توجه به امکانات، تجربه و نیز ارتباطاتی که در این صنف دارند، مدیریت مراسم شما را بر عهده می‌گیرند و می‌توانند شبی بیاد ماندنی را برای شما رقم بزنند.

شما می‌توانید با خیالی راحت در مراسم عروسی خود شرکت کنید و همه کارها و برنامه ریزی‌های لازم را به مجموعه تشریفات مجالس عروسی بسپارید.

با مراجعه به صفحه تشریفات عروسی در تهران می‌توانید لیست تشریفات عروسی شهر تهران را ببینید. با کلیک بر روی هر تشریفات اطلاعات کامل آن از جمله آدرس و شماره تماس در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

خدمات تشریفات عروسی

برای اینکه بتوانید تشخیص دهید یک تشریفات عروس خوب است یا نه، باید بدانید که یک تشریفات عروسی خوب چه خدماتی را به مشتری خود ارائه می‌کند. مراکز تشریفات مجالس عروسی خدمات متنوع و زیادی را در اختیار مشتریان قرار می‌دهند.

از خدمات برجسته و مهم این مجموعه ها می‌توان به انتخاب لوکیشن برگزاری مراسم، گروه موسیقی، گل آرایی، شمع آرایی، بادکنک آرایی، آتش بازی، سرو انواع غذاهای فرنگی، سنتی و فینگر فود، سرو انواع میوه، پذیرایی مراسم، دیزاین سالن و دکوراسیون با تم‌های متنوع اشاره کرد.

یکی از ویژگی‌های مهم یک تشریفات عروسی خوب برخورداری از لوکیشن‌های اختصاصی است. بسیاری از این مجموعه های تشریفات عروس دارای لوکیشن‌های اختصاصی هم تالار و هم باغ تالار هستند. اکثر این تشریفاتی‌ها تیمی حرفه ای متشکل از تخصص‌های مختلف (آشپز، برنامه ریز، تزئینات گل و ...) در اختیار دارند. ضمن اینکه نباید فراموش کنیم برگزاری یک مراسم عروسی مجلل و استاندارد نیاز به تجهیزات و امکاناتی دارد که مجموعه های تشریفات عروس حرفه ای هم از نظر کمی و هم کیفی مشکلی در این مبحث ندارند.

چه تشریفاتی برای مراسم عروسی لازم است؟

مراسم عروسی جز آن دسته از جشن‌هایی است که در زندگی بسیاری از افراد از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. بسیاری از عروس خانم‌ها و همینطور دامادها برنامه های زیادی را برای این روز مهم در ذهن دارند و دوست دارند تا تمام موارد به بهترین شکل ممکن اجرا شود.

البته که نباید فراموش کرد بودجه در نظر گرفته شده برای یک مراسم تاثیر بسیار زیادی بر روی کیفیت اجرای مراسم خواهد داشت. تجربه ما اینطور می‌گوید که اگر این بودجه در اختیار یک تشریفات عروسی خوب و کارآمد قرار بگیرد راندمانی به مراتب بالاتر از حالتی خواهد داشت که خود خانواده ها بخواهند مراسم را اجرا کنند.

خدمات و تشریفاتی که در یک مراسم عروسی توسط مجموعه تشریفات عروس اجرا می‌شود علاوه بر بودجه و مسائل مالی، به سلیقه عروس و داماد نیز بستگی دارد. اما از موارد مورد نیاز تشریفات عروسی که باید در نظر گرفته شوند می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:

  • انتخاب لوکیشن مناسب و استاندارد
    سالنی که برای مراسم در نظر گرفته می‌شود باید بدون ستون مزاحم بوده و ارتفاع سقف مناسبی داشته باشد. به تعداد میهمانان حتما باید توجه شود زیرا تعداد زیاد افراد در یک سالن کوچک باعث تهویه نامناسب هوا و در نتیجه نارضایتی شرکت کنندگان در مراسم خواهد شد.
    بسته به اینکه مراسم در چه فصلی از سال برگزار می‌شود باید مشاوره های لازم در زمان انتخاب محل برگزاری مراسم از سوی متخصصان به عروس و داماد داده شود.
  • دیزاین سالن‌ها
    گل آرایی، شمع آرایی، بادکنک آرایی از اجزا جدا نشدنی تزئینات داخل سالن هستند. شکی نیست که زیبایی سالن‌ تاثیر زیادی بر روی کیفیت یک مراسم عروسی دارد. در طراحی و زیباسازی سالن‌ها باید در کنار استفاده از امکانات با کیفیت، از ایده های خلاقانه و به روز استفاده شود.
  • پذیرایی از میهمانان با کیفیت مطلوب
    بدون شک این بخش یکی از مهمترین بخش‌های برگزاری یک مراسم عروسی است. از میهمانانی که به احترام عروس و داماد در مراسم شرکت می‌کنند باید به خوبی با میوه، شیرینی، نوشیدنی و ... پذیرایی شود. همچنین در پذیرایی شام و یا نهار نیز تشریفات عروسی باید با یک برنامه ریزی و مدیریت درست، در سرو غذا نظارت داشته باشد تا به شکل مطلوب از همه میهمانان گرامی پذیرایی شود.
  • گروه موسیقی مناسب
    و اما موسیقی. بخشی جدا نشدنی از مراسم‌های شادی ایرانیان از قدیم الایام که در مورد جشن عروسی اهمیت بیشتری نیز پیدا می‌کند. بدون شک برخورداری از یک گروه موسیقی حرفه ای و مجرب از ویژگی‌های مهم یک تشریفات عروسی است.

یک تشریفات عروسی خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟

تشریفات عروسی که انتخاب می‌کنید باید شهرت و سابقه خوبی داشته باشد. مدیریت آن باید در کار خود متخصص بوده و پرسنل و کارمندان آن نیز کارآزموده و دوره دیده باشند. اختلاف و رفتار پرسنل در زمان پذیرایی از میهمانان بسیار مهم است. بارها اتفاق افتاده که یک مراسم به دلیل اشتباه یکی از همین پرسنل درگیر حاشیه شده است.

تجربه در زمینه برگزاری مراسم‌های مختلف، در اختیار داشتن لوکیشن‌های اختصاصی، برخورداری از متخصصان طراحی و دیزاین، سرآشپز و تیم آشپزی حرفه ای از دیگر ویژگی‌هایی است که یک تشریفات عروسی خوب باید آنها را داشته باشد. کیفیت غذای ایده آل یکی از ایتم‌های بسیار مهم یک مراسم عروسی است که در رضایت یا عدم رضایت میهمانان تاثیر بسزایی دارد.

گروه موسیقی حرفه ای، امکان اجرای تم‌های اختصاصی مراسم و پکیج‌های متنوع و اقتصادی از دیگر ویژگی‌های مهم یک تشریفات عروسی خوب هستند.

اما بدون شک مهمترین ویژگی یک تشریفات عروسی حرفه ای اخلاق خوب مدیریت آن مجموعه و پایبندی به قراردادی است که با شما دارد.

چگونه یک تشریفات عروسی خوب را انتخاب کنیم؟

برای انتخاب یک تشریفات عروس خوب در ابتدا بهتر است که از طریق شبکه های مجازی و سایت عروسی مارکت نمونه کارهای تشریفات عروسی مختلف را بررسی کرده و بخصوص به کامنت‌ها و نظرات کاربران بیشتر توجه کنید.

شما می‌توانید در انتخاب تشریفات مراسم عروسی خود از نظرات کارشناسان عروسی مارکت به صورت رایگان بهره مند شوید.

در مرحله بعدی بهتر است که سه گزینه را انتخاب کرده و برای مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر جهت برگزاری مراسمی که مد نظر دارید به صورت حضوری به دفاتر آنها مراجعه کنید.

دقت کنید که در این مرحله فقط حضور در دفتر تشریفات کافی نیست. شما باید در زمان اجرای مراسمی که توسط این تشریفات انجام می‌شود حضور داشته باشید تا بتوانید به صورت زنده اجرای مراسم توسط این تشریفات عروسی را مورد بررسی قرار دهید.

در انتها و مرحله آخر یکی از گزینه ایده آل و مناسب را انتخاب کرده و با خیالی راحت برگزاری مراسم خود را به آنها بسپارید.

چگونه با یک تشریفات عروسی یک قرارداد خوب ببندیم؟ پیشنهاد می‌کنیم مقاله عروسی مارکت با عنوان نکات مهم در زمان عقد قرارداد با یک تشریفات عروسی را حتما مطالعه کنید.

بهترین منوهای تشریفات مجالس از چه آیتم‌هایی تشکیل شده است؟

معمولا تشریفات مجالس عروسی دو منو متفاوت به شما معرفی می‌کنند:

  • منو پذیرایی
    این منو شامل پذیرایی شام مجموعه می‌شود که می‌تواند با توجه به سلیقه و بودجه شما متفاوت باشد.
    منوهای پذیرایی معمولاً شامل سلف سرویس و منو دیس پرس هستند که تنوع غذایی و تعداد آن به سلیقه و انتخاب شما بستگی دارد.
  • منو خدمات
    این منو شامل کلیه خدماتی است که قرار است از طرف تشریفات در روز مراسم عروسی برای شما برنامه ریزی و اجرا شود. خدماتی نظیر گل آرایی، شمع آرایی، دیزاین مراسم، چیدمان میزها، چیدمان سفره عقد، دکوراسیون، گروه موسیقی و ...

قیمت تشریفات عروسی

قیمت تشریفات مجالس عروسی به عوامل و موارد متعددی بستگی دارد که البته با توجه به منوهای انتخابی (منو پذیرایی، منو خدمات) مشخص می‌شود. علاوه بر منوهای پذیرایی، شما باید هزینه خدمات ورودیه لوکیشنی که قصد دارید تا مراسم خود را در آنجا برگزار کنید را هم به قیمت کل اضافه کنید. یعنی در مجموع قیمت منو پذیرایی به علاوه منو خدمات به علاوه ورودیه لوکیشن مورد نظر شما قیمت کلی برگزاری مراسم عروسی شما را مشخص می‌کند.

تشریفات عروسی و هزینه های متفاوت یک جشن

هزینه یک جشن در مرحله اول به تعداد میهمان بستگی دارد. هرچه تعداد میهمان بیشتر باشد متناسب با آن هزینه ها نیز بالا می‌رود. نکته دوم در هزینه یک جشن تاریخی است که شما برای مراسم خود انتخاب می‌کنید. مطمئناً برگزاری مراسم عروسی در تاریخ‌های خاص مثل اعیاد و حتی روزهای آخر هفته هزینه بیشتری را برای شما به همراه خواهد داشت.

مزایا و معایب استفاده از تشریفات عروسی

اگر بخواهیم به صورت خلاصه و تیتر وار به خوبی‌های و بدی‌های تشریفات عروسی اشاره کنیم می‌توان به این جمعبندی خواهیم رسید.

معایب استفاده از تشریفات عروسی

  • محدود بودن لوکیشن
  • محدود بودن در انتخاب جزئیات

مزایای استفاده از تشریفات عروسی

  • کم شدن هزینه ها
  • اجرای اصولی و با برنامه کلیه امور مربوط به مراسم
  • مدیریت بهتر مراسم

اما باز هم باید به این نکته مهم اشاره کنیم که مطمئناً یک تشریفات عروسی خوب و متخصص با توجه به سابقه ای که در اجرای برگزاری مراسم عروسی دارد خیلی بهتر و اصولی تر از شما می‌تواند مراسم را اجرا کند.

تخفیف تشریفات مجالس

با توجه به وضعیت اقتصادی جامعه و نوسانات قیمت، هزینه تمام شده کار برای بسیاری از زوج‌ها اهمیت زیادی دارد. ممکن است شرکت‌های تشریفاتی عروس در زمان‌های خاصی تخفیف‌هایی را برای مشتریان خود در نظر بگیرند. ما در عروسی مارکت تلاش می‌کنیم تا با ایجاد یک کانال ارتباطی دائمی با این مجموعه‌ها شما را در جریان این تخفیفها قرار دهیم.

شما می‌توانید با مراجعه به صفحه تشریفات عروسی در تهران لیستی کامل و جامع از جدیدترین شرکت‌های تشریفات عروسی در پایتخت را مشاهده کنید. با کلیک بر روی هر گزینه اطلاعات کامل این مجموعه از جمله آدرس و شماره تماس در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

شما می‌توانید با کارشناسان عروسی مارکت تماس بگیرید و از مشاوره رایگان عروسی مارکت بهره مند شوید.