نکات مهم در زمان انتخاب سالن عقد

چهارشنبه، 29 دى 1400 - 16:28

در حال حاضر و با توجه به شرایطی که ویروس کرونا برای ما به وجود آورده است بیشتر عروس و دامادها تصمیم میگیرند که یا اصلا جشن عروسی برگزار نکنند و یا اینکه فقط به برگزاری یک مراسم عروسی کوچک و جمع و جور بسنده کنند.

برای برگزاری مراسم عروسی با تعداد محدود (کمتر از 100 نفر) سالن عقد بهترین انتخاب است.

اما به نظر شما یک سالن عقد خوب چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

در این مقاله به توضیح ویژگی های یک سالن عقد ایده آل می پردازیم.

1- فضای سالن عقد

همونطور که در ابتدا عنوان شد بیماری کووید و ویروس کرونا باعث شده است تا بسیاری از جشن های عروسی با ظرفیت محدود برگزار شود و  سالن های عقد انتخاب بسیار مناسبی برای برگزاری مراسم ها با تعداد میهمانان کم به شمار می رود. ولی نباید از این نکته مهم غافل شویم که خود سالن باید فضای کافی و مناسبی داشته باشد تا رعایت پروتکل های بهداشتی در آن امکانپذیر باشد.

2- رعایت کامل پروتکل های بهداشتی تا انتهای مراسم

رعایت پروتکل های بهداشتی نکته بسیار مهمی است که سالن عقد و پرسنل آن باید بتوانند تا انتهای مراسم آن را به بهترین شکل اجرا کنند. در برخی ازمراسم ها در ابتدا تمامی پروتکل ها به بهترین شکل اجرا می شود اما رفته رفته با گذر زمان همه چیز به یکباره تغییر می کند و اجرا کننده مراسم نمی تواند خدمات خوبی را برای پرتکل های بهداشتی ارائه دهد.

3- جای پارک مناسب

اگر در تهران زندگی کنید این را می دانید که تقریبا همه مردم پایتخت دغدغه جای پارک خودرو را دارند. از آنجاییکه زمان مراسم عقد محدود است، پارک خودرو نباید باعث اتلاف وقت میهمانان شود. به همین دلیل جای پارک مناسب و پارکینگ اختصاصی یکی از نکات بسیار مهمی است که یک سالن عقد خوب باید آن را داشته باشد.

4- سفره عقد های متنوع

بعضی از سالن های عقد یک سفره عقد چیده اند و فقط همان را ارائه می کنند. در این سالن ها امکان تغییر سفره عقد وجود ندارد. یک شاخصه مهم برای یک سالن عقد ایده آل ارائه سفره عقد های متنوع به مراجعه کنندگان است و خیلی بهتر می شود اگه این سفره به انتخاب عروس و داماد چیده شده و با سلیقه آنها هماهنگ باشد.

5- امکان سرو نهار و شام

در طی سالیان اخیر تعداد مراسم های عروسی که در سالن های عقد و با ظرفیت محدود برگزار می شود، در حال افزایش است. خیلی خوب است حال که مراسم و جشن عقدکنان و عروسی با تعداد میهمانان کمتر برگزار می گردد، برای پذیرایی از سرو نهار و شام استفاده شود تا به این ترتیب مراسم حالت رسمی بیشتری به خود بگیرد.

6- امکان پخش موسیقی

بعضی از سالن های عقد فاقد این ویژگی هستند اما یک سالن عقد ایده ال و به روز باید امکان پخش موسیقی را نیز داشته باشد تا اگر عروس و داماد تمایل به جشن کوچکی داشتند بتوانند در همان سالن مراسم خود را برگزار کنند. در حال حاضر بسیاری از سالن های عقد تازه تاسیس دارای موسیقی زنده، سنتی و مدرن هستند.

7- سیستم سرمایشی و گرمایشی

با توجه به حضور تعداد زیادی مهمان در سالن عقد که معمولا نسبت به تالارها و باغ تالارها فضای محدودتری دارند، بهتر است که سالن عقد دارای سیستم سرمایشی و گرمایشی مناسبی باشد تا هوای سالن برای میهمانان مطبوع باشد.

8- امکانات ویژه

برخی از سالن ها دارای امکناتی نظیر گل آرایی، شمع آرایی، بادکنک آرایی، مشعل آرایی، جایگاه وی آی پی عروس و داماد و مهمانان هستند. این ویژگی ها در کنار هم باعث بالاتر رفتن کیفیت برگزاری مراسم می شود. یک سالن عقد ایده آل و مناسب باید از این ویژگی ها برخوردار باشد.

9- برگزاری عقد آریایی

اگر علاقه مند به اجرای مراسم عقد آریایی هستید باید قبل از عقد قرار دارد با سالن عقد، این موضوع را با مدیریت در میان بگذارید. برخی از سالن های عقد هستند که امکان اجرای عقد آریایی را ندارند.

البته بیان این نکته ضروری است که بر اساس قوانین کشور، اجرای عقد آریایی به تنهایی ارزشی نداشته و ثبت عقد رسمی با این روش امکان پذیر نیست.

مجموعه عروسی مارکت همواره در تلاش است تا با جمع آوری و ارائه اطلاعات کسب و کارهای فعال در حوزه برگزاری مراسم عروسی به مخاطبان خود اگاهی و مشاوره دهد. ما در عروسی مارکت لیست سالن های عقد فعال در تهران را گردآوری و طبقه بندی کرده ایم. شما می توانید با مراجعه به صفحه سالن های عقد تهران با تمامی این سالن ها آشنا شوید و از بین آنها گزینه مناسب و ایده آل خود را انتخاب کنید.