یک دختر برای ازدواج چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

سه شنبه، 11 مهر 1402 - 13:19

طبق نظرسنجی انجام شده در سایت و پیج عروسی مارکت، بسیاری از افراد تاکید فراوانی به وضعیت ظاهری فرد داشتند و از واژه خوشگل بسیار استفاده شد.

اما سوال اینجاست که زیبایی به تنهایی کافی است؟

در این مقاله قصد داریم به بررسی این موضوع بپردازیم. پس با ما همراه باشید.

صادق بودن

انسان جایزالخطا است و همگی ما تصمیم‌های اشتباهی در زندگی می‌گیریم که بعد از آن پشیمان می‌شویم. با این توصیف، داشتن فردی که بتواند دوباره به زندگی‌مان سر و سامان بدهد. ما را به راه راست برگرداند و اشتباهاتمان را گوشزد کند، بسیار مهم است. مطالعات نشان داده است که مردانی که قصد ازدواج و تشکیل زندگی دارند در جستجوی همسری صادق هستند. اگر دختری را پیدا کردید که با شما صادق و روراست بود، به هیچ وجه او را از دست ندهید.

هوش بالا از ویژگی برتر دختر خوب 

برای ازدواج هنگامی که شما به دنبال یک شریک برای زندگی هستید از این مطمئن شوید که او باهوش است. حتی باهوش‌تر از شما. یک زن باهوش می‌تواند جزئیات زندگی شما را زیر نظر داشته باشد و در آینده شما را از زوال عقل نجات خواهد داد.

از ویژگی های برتر یک دختر خوب هوش بالا است.

خودش را می‌شناسد و خود را پذیرفته است

اولین قدم در آمادگی زنان برای ازدواج شناخت خود است. زن باید بداند از زندگی خودش چه می‌خواهد و چه چیزهایی را دوست دارد. خودش و بدنش و جنسیتش را پذیرفته و از آن راضی است. به دنبال مکملی برای خود است و سعی نمی‌کند خودش را از نو یک آدم دیگه بکند.

اهل سازش و مصالحه بودن

زندگی همواره شیرین نیست و مطمئناً شما و همسرتان اختلاف نظرهایی با هم خواهید داشت. اختلاف نظر و جر و بحث کردن کاملاً عادی و حتی گاهی اجتناب‌ناپذیر است. اما رابطه زناشویی تنها در صورتی دوام خواهد داشت که هر دو نفر برای رسیدن به توافق تلاش کنند. همان‌طور که رابطه‌تان تغییر می‌کند، آیا نباید به خودتان بگویید:

“من نسبت به این زندگی تعهد دارم و در حال حاضر مشکلاتی به وجود آمده است. باید راهی برای نجات دادن آن پیدا کنم. بعضی چیزها را فدای حفظ رابطه‌مان بکنم و هر کاری را که لازم است برای دوام زندگی‌مان انجام دهم.”

کارشناسان معتقد هستند که افرادی که برای حفظ زندگی‌شان تلاش می‌کنند و حاضر به فداکاری هستند، ازدواجی شاد و پایدار خواهند داشت.

خوش‌قلب بودن از ویژگیهای دیگر یک دختر خوب است.

خوش‌قلب بودن

داشتن همسری که در جمع می‌درخشد و بدون خجالت اظهارنظر می‌کند، زندگی را آسان‌تر می‌کند. زنان خوش‌قلب و مهربانی که صادقانه صحبت می‌کنند، جذابیت بسیاری دارند. این ویژگی آن‌قدر تاثیرگذار است که حتی شکل ظاهری را نیز تحت‌الشعاع قرار می‌دهد و مردم افراد مهربان را زیباتر می‌بینند.

دختری که از شما حمایت خواهد کرد

همراهی زن قوی و بااراده‌ای که به شما وابسته نیست، به شما انگیزه می‌دهد. لازم نیست که دائماً نگران همسرتان باشید و همسر مستقل‌تان نیز نیازی به تایید مداوم شما ندارد. افراد ضعیف غالباً اهداف خود را فراموش می‌کنند. اما زنان قوی نه تنها برای اهداف همسرشان اولویت قائل می‌شوند، بلکه در راه رسیدن به آنها به همسرشان کمک نیز می‌کنند. رمز موفقیت داشتن اهداف شخصی و اهداف مشترکی است که با هم برای رسیدن به آنها تلاش خواهید کرد.

ارتباط خوب با والدین 

اگر می‌خواهید بدانید که همسرتان سی سال بعد چه شکلی می‌شود، کافی است به والدین او نگاه کنید. اگر می‌خواهید بدانید که همسرتان در طول سی سال آینده چه رفتاری با شما خواهد داشت، به رفتار او با والدینش دقت کنید. ارتباط مشخصی بین رابطه با والدین در دوران نوجوانی و زندگی زناشویی در آینده وجود دارد. البته منظورمان این نیست که رابطه همسر آینده‌تان با والدینش باید بی‌نقص باشد؛ اما لازم است بدانید که نوع رابطه با والدین تاثیر قابل ملاحظه‌ای بر تکرار این رفتار مثبت یا منفی در رابطه زناشویی خواهد داشت. تنها روش برای بهبود روابط این است که از این رفتارها آگاهی داشته باشید.

مهربانی و گشاده رویی از صفات یک دختر خوب است

مهربان و گشاده رو است

 زنی که آمادگی ازدواج دارد بخشنده و مهربان است. به نیازهای دیگران اهمیت داده و نفع جمعی برایش مهم است. نیازهای زندگی خود را می‌داند و می‌تواند شرایط مناسب را برای کارهای خیر و عام‌المنفعه تشخیص دهد. خسیس و خودخواه نیست و به درد هم نوعان خود اهمیت می‌دهد. پذیرش خطاها و اشتباهات در بسیاری از روابط یکی از طرفین دائماً در حال انتقاد از دیگری است و او را به خاطر لباس زشت، لطیفه‌های بی‌مزه، عادت آزاردهنده با سر و صدا غذا خوردن و هزار ایراد بزرگ و کوچک دیگر سرزنش می‌کند. اگر زنی را پیدا کردید که شما را به همین شکلی که هستید، دوست دارد و پذیرفته است، واقعاً خوش شانس هستید.

کینه‌توز نبودن

اگر دختری را پیدا کردید که توانایی بخشش دیگران را دارد، مطمئن باشید که مدت‌ها کنارتان باقی خواهد ماند. افرادی که دیگران را بی قید و شرط می‌بخشند، زندگی طولانی‌تر و شادتری دارند. اما نکته مهم‌تر این است که بخشش بنیان یک زندگی سالم را تشکیل می‌دهد. هیچ کس کامل نیست و شما هم عیب‌های خاص خودتان را دارید. مطمئناً در آینده سهواً کارهایی خواهید کرد که همسرتان را ناراحت و آزرده خواهد ساخت؛ در این شرایط او باید بتواند شما را ببخشد تا زندگی‌تان ادامه پیدا کند.

یک دختر خوب باید از نگاه شما جذاب باشد

باید از دید شما جذاب باشد

منظورمان فقط زیبایی صورت نیست. آیا واقعاً شیفته و مجذوب او شده‌اید؟ آیا او مانند آهنربا شما را به سمت خودش می‌کشد؟ عاشق شوخ‌طبعی شگفت انگیزش هستید و چال گونه‌هایش قلبتان را به لرزه درمی‌آورد؟ البته قرار نیست که او شهرآشوب باشد؛ اما باید زیبایی صورت و سیرتش نظرتان را آن‌قدر به خودش جلب کند که بخواهید تا پایان عمر با او بمانید.