لباس عروس‌های پری دریایی و شیپوری برای کدام عروس خانم‌ها مناسب هستند؟

دوشنبه، 06 شهريور 1402 - 01:19

در میان انواع محتلف لباس عروس، لباس های عروس پری دریایی و شیپوری از محبوب‌ترین مدل ها در بین عروس خانم‌ها هستند. البته اکثر افراد هر دو این مدل‌ها را یکسان می‌پندارند و یا اینکه آنها را با هم اشتباه می‌گیرند. درحالیکه این دو مدل لباس عروس با هم تفاوت دارند.

در ادامه مطلب به بررسی تفاوت‌های این دو مدل و تناسب آنها با فرم اندام های مختلف می‌پردازیم.

لباس عروس مدل ماهی

تشابه زیاد مدل‌های پری دریایی و شیپوری غیرقابل انکار و کاملا طبیعی است؛ زیرا هردو ازخانواده پیراهن‌های ماهی هستند.

لباس‌های مدل ماهی، پیراهن‌هایی هستند که از بالاتنه تا زیر باسن کاملا جذب بوده و سپس دامن پیراهن با تمایل به گشادی و حتی پف ادامه پیدا می‌کند. این جذب بودن دامن می‌تواند تا همان قسمت زیر باسن بوده یا تا میانه ران پای فرد باشد و یا حتی تا چند سانت زیر زانو ادامه پیدا کند. (منشا تفاوت انواع لباس‌های ماهی نیز همین محدوده است)

لباس عروسی مدل ماهی

لباس عروسی پری دریایی (دُم ماهی)

لباس عروس پری دریایی که پیش‌تر اشاره کردیم از خانواده پیراهن‌های ماهی است. ایم لباس از بالا تنه تا پایین تنه به صورت کاملا جذب به بدن ادامه می‌یابد و در قسمت زانو یا مقداری زیر زانو این جذبی به پایان رسیده و دامن به صورت گشاد یا مقداری پف تا پایین پا ادامه پیدا می‌کند.

دنباله این نوع لباس‌ها هم معمولاً از همان قسمت انتهای جذبی دامن به صورت دم ماهی تا روی زمین ادامه دارد. برای همین به این مدل دم ماهی هم گفته می‌شود.

لباس عروسی پری دریایی (دُم ماهی)

اگر شما به سبک لباس عروس‌های ماهی علاقه‌مند هستید، برای آشنایی با ایده‌ها و مشاهده مدل‌های بیشتر از مدل لباس عروس پیشنهاد می‌کنیم که حتما گالری تصویر لباس عروس مدل ماهی را مشاهده کنید.

لباس عروس های شیپوری (Trumpet)

زیر مجموعه دیگری از لباس عروس‌های ماهی، لباس عروس های تٍرومپت یا شیپوری هستند. قطعاً دلیل نامگذاری این دسته برایتان قابل حدس است!

دامن این مدل لباس‌ها با وجود شباهت بسیار زیادی که به دامن لباس عروس‌های پری دریایی دارند؛ اما بیشتر از ماهی و پری دریایی به شیپوری برعکس شبیه هستند.

دامن لباس عروس‌های شیپوری معمولا گشادی و پف بیشتری نسبت به لباس عروس‌های پری دریایی دارند.

لباس عروس های شیپوری (Trumpet)

پس تا حدودی از روی میزان پف و گشادی دامن، این دو مدل قابل تمایز هستند. اما نمی‌توان در این مورد با اطمینان کامل اظهار نظر کرد؛ چرا که در برخی موارد ممکن است یک لباس عروس پری دریایی پف بیشتری نسبت به لباس عروس شیپوری داشته باشد.

تفاوت مدل شیپوری و دُم ماهی

تفاوت اصلی این دو مدل لباس عروس در محل تقاطع جذبی و گشادی دامن است. در قسمت بالا ذکر کردیم که لباس عروس پری دریایی تا زانو یا مقداری زیر زانو به صورت جذب ادامه دارد و سپس دامن آزاد و گشاد می‌شود؛ درحالیکه در لباس عروس شیپوری این محدوده ران پا (اکثرا قسمت میانی ران) است.

تفاوت مدل شیپوری و دُم ماهی

برش دامن

گاهی در قسمت تقاطع جذبی و آزادی دامن شاهد یک برش هستیم و در اکثر مواقع در ادامه برش با دامنی از جنس پارچه متفاوت، چین‌های بزرگ و اغراق آمیز، پف بسیار زیاد و ... مواجه می‌شویم. گاهی هم در ادامه برش دامنی متعادل از جنس خود لباس وجود دارد.

این برش در هر دو مدل پری دریایی و شیپوری می‌تواند وجود داشته باشد اماً اکثرا در مدل شیپوری دیده می‌شود.

برش دامن در لباس عروس‌های طرح دم ماهی

لباس عروس‌های پری دریایی و شیپوری مناسب چه فرم اندامی هستند؟

یکی از مهم‌ترین فاکتورها برای انتخاب لباس عروس، در نظر گرفتن فرم اندام شماست. چه بسا که اگر فاخرترین و گران‌ترین لباس عروس جهان را داشته باشید؛ اما مناسب فرم اندامتان نباشد، خروجی ایده آلی نخواهید داشت.

در عروسی مارکت مقاله ای با عنوان چگونه با توجه به فرم اندامی، لباس عروس انتخاب کنیم؟ منتشر شده است، خواندن این مقاله برای شما مفید است. البته به هیچ عنوان نگران نباشید. اگر شما شناختی از فرم اندام خود ندارید، می‌توانید از مشاورین عروسی مارکت کمک بگیرید. مشاوره شناخت فرم اندام برای شما رایگان است.

 اولین نکته درباره لباس‌های ماهی، جذب بودن آن در قسمت بالا تنه و پایین تنه است. پس اگر حس می‌کنید پایین تنه درشت یا شکم دارید و تمایلی ندارید که این بخش‌ها در مرکز توجه باشند؛ این مدل برای شما مناسب نخواهد بود.

بهترین فرم اندام برای لباس‌های پری دریایی و شیپوری، فرم اندام ساعت شنی (عرض شانه و باسن یکسان و دارای عرض کمری باریکتر) است. این سبک لباس‌ها که توجه را به سمت پایین تنه جلب می‌کند، برای اندام مثلث برعکس هم انتخابی مناسب محسوب می‌شود.

اگر فرم اندام گلابی (مثلث) یا سیبی شکل دارید، در انتخاب این نوع لباس عروس وسواس بیشتری به خرج دهید و حتی المقدور با یک استایلیست باتجربه مشورت کنید.

فرم اندام‌های مستطیل هم می‌توانند لباس عروس های پری دریایی را انتخاب کنند؛ اما در این حالت بهتر است لباس در قسمت کمر دارای کمربند یا تزئینات باشد تا با ایجاد شکست، فرم اندامشان را از حالت یکپارچگی خارج کند.

فرم اندام‌های مختلف بدن در انتخاب لباس عروس مناسب

لباس عروس پری دریایی یا لباس عروس شیپوری؟

همواره بر این تاکید دارم که برای انتخابی موفق در لباس عروس باید سه فاکتور مهم در نظر گرفته شود:

  • فرم اندام شما
  • تِم و نوع برگزاری مراسمی که در آن حضور دارید
  • خواسته‌ها و سلیقه شخصی شما در انتخاب لباس

مطمئن باشید با توجه به همین نکات کوچک حتی تا سال‌ها پس از مراسم ازدواجتان هم از انتخاب لباس خود پشیمان نخواهید شد و با نگاه کردن به عکس‌ها و فیلم‌هایتان حس خوشایندی خواهید داشت.

اگر تم مراسم و فرم اندامتان مناسب این سبک لباس‌های عروس بود و بین دو گزینه پری دریایی و شیپوری دچار تردید بودید، به سراغ خواسته‌های شخصیتان بروید و سپس انتخاب کنید.

همانطور که گفتیم جذبی لباس عروس پری دریایی تا زانو و حتی زیر زانو ادامه دارد اما در شیپوری این جذبی تا قسمت ران پا است. پس باید بدانید که با لباس‌های عروس پری دریایی در راه رفتن و رقصیدن با محدودیت بیشتری مواجه هستید. اگر این چالش در حرکت و رقصیدن برای شما خوشایند نیست، اما می‌خواهید حتما لباسی از خانواده پیراهن‌های ماهی بپوشید؛ مدل شیپوری انتخاب مناسب تری است.

از طرف دیگر اگر لباس عروسی با ظاهری رویایی‌تر می‌خواهید، مدل پری دریایی بیشتر از مدل شیپوری شما را راضی و خوشنود خواهد کرد.

لباس عروس پری دریایی یا لباس عروس شیپوری؟ کدام بهتر است؟

آیا لباس‌های عروس پری دریایی و شیپوری از مُد افتاده اند؟

بارها ثابت شده است که لباس‌های عروس ماهی که مدل پری دریایی و شیپوری زیر مجموعه آنها هستند، جایگاه ویژه ای دارند. تقریباً می‌توان گفت این مدل‌ها جز لباس‌های همیشه مُد هستند.

ضمن اینکه این مدل‌ها همیشه مورد توجه سلبیریتی ها و افراد مشهور هم قرار دارند.

از نمونه‌های اخیر می‌توان به جنیفر لین لوپز خواننده، بازیگر و رقصنده آمریکایی اشاره کرد که در مراسم ازدواجش با بن افلک هر سه دست لباسی که پوشید از دسته لباس‌های مدل ماهی بود. دو دست از لباس های جنیفر دارای دنباله های بلند قابل توجهی بودند که سیلوئیت دُم ماهی لباس‌ها را چندین برابر به رُخ می‌کشید.

جنیفر لوپز در مراسم عروسی خود از لباس عروس مدل ماهی استفاده کرده است.

از دیگر نمونه‌های معروف می‌توان به لباس عروس اصلی هیلی بیبر در مراسم ازدواجش با جاستین بیبر اشاره کرد. دنباله بلند این لباس عروس همراه با تور سر بلند ظاهری رویایی به هیلی بخشیده بود. به علاوه آستین‌های بسیار بلند این لباس باعث شد در دسته لباس عروس های متفاوت و خاص قرار داده شود.

لباس عروس هیلی بیبر در مراسم ازدواجش با جاستین بیبر

مدل پری دریایی چون بیش از دیگر مدل ها جزئیات فرم اندام شخص را نشان می‌دهد؛ معمولاً انتخاب افرادی جسور و با اعتماد به نفس بالا است. یکی از دلایل محبوبیت این مدل در بین افراد معروف نیز همین موضوع است.

انتخاب پارچه

پارچه‌های زیادی برای این مدل لباس‌های عروس مناسب هستند اما به طور کلی باید بدانید که برای پیراهن‌های ماهی باید پارچه‌هایی که به زیبایی روی بدن می‌خوابند انتخاب شوند. از طرفی هم این پارچهها نباید خیلی ضعیف و سست باشند تا در قسمت جذب لباس دچار پارگی نشوند.

توجه داشته باشید که دوخت لباس عروس‌های ماهی نیاز به مهارت و تجربه دارد. فقط یک خیاط ماهر انحنای بدن شما را به زیباترین شکل ممکن در می‌آورد. پس اگر قصد انتخاب لباس عروس‌های پری دریایی، شیپوری یا هر نوع دیگر از لباس‌های برش ماهی را دارید در انتخاب مزون و خیاط خود دقت زیادی داشته باشید.

اگربرای خرید و انتخاب لباس عروس خود نیاز به مشاوره دارید، می‌توانید توسط راه‌های ارتباطی زیر با ما تماس بگیرید.