اعلام روابط دوستی به خانواده

دوشنبه، 12 تير 1402 - 11:45

سوالی که می خواهیم امروز به آن بپردازیم این است که روابط دوستی را چگونه به خانواده اطلاع دهیم؟

پاسخ به این سوال کار دشواری است زیرا سوال مطرح شده کمی مبهم است و جواب این سوال به به موارد زیادی بستگی خواهد داشت. مواردی مثل اینکه شما چه زمانی این رابطه را آغاز کرده اید؟

توصیه ما به شما این است که در شروع رابطه بهتر است با خانواده خود مشورت کنید. زیرا در اکثر مواقع رابطه ای را شروع می کنیم که اصلا منطقی نیست و وقتی در این رابطه عشقی قرار می گیریم دچار احساساتی می شویم که هر چقدر که خانواده درباره این رابطه اشتباه به ما هشدار می دهد دیگر فایده ای نخواهد داشت.

بستگی به این دارد که چقدر از این رابطه زمان گذشته است و شما چقدر در حوزه عاطفه پیشروی کرده اید. هرچقدر این پیشروی بیشتر باشد و مدت زمان طولانی تری از رابطه گذشته باشد اعلام کردن رابطه به خانوده دشوارتر خواهد بود.

اما بهتر است که رابطه ای که شکل گرفته شده به خانواده اعلام شود.

اگر با خانواده عادت به گفت و گوی منطقی داشته باشید این کار برای شما آسان تر خواهد بود و می توانید به راحتی آن را با خواهر، مادر و یا حتی پدر خود در میان بگذارید. باید به آنها بگوئید که هر فردی در زندگی امکان دارد که از فرد دیگری خوشش بیاید (یا به درست و یا به غلط) و باید فرآیند آشنایی را برای خانواده شرح دهید. باید به خانواده اعلام کنید که می خواهم شما در جریان این موضوع باشید تا من دچار خطا نشوم.

وقتی بدین شکل با خانواده صحبت می کنید آنها متوجه می شوند که شما خانواده را به عنوان محل امنی شناخته اید و برای آن احترام قائل هستید.

البته نیازی نیست که یکدفعه به صورت احساساتی و تعریف کردن های کاذب در رابطه با طرف مقابل سخن بگویید. باید به درستی فرد مقابل را برای خانواده خود تعریف کنید.

شغل، اخلاق، چهره ظاهری، سن،فرهنگ خانواده و ... از مواردی هستند که بهتر است در رابطه با آنها به خانواده خود اطلاعاتی را ارائه کنید.

اگر شما به صورت اغراق آمیز از طرف مقابل تعریف کنید و بعدا مشخص شود که حتی یک یا دو مورد از مواردی که گفته اید اشتباه است، ذهنیت خانواده دیگر اصلاح نخواهد شد.

آتچه که واقعیت است را بگوئید تا خانواده بتواند به درستی شما را راهنمایی کند.

بهتر است این موضوع را در ابتدا با فردی در خانواده در میان بگذارید که رفتار هیجانی ندارد و صبور است. فردی که به صورت احساساتی عمل نمی کند و شما می دانید که به درستی به شما گوش خواهد کرد.

برچسب ها: