چگونه یک داماد جنتلمن باشیم؟

يكشنبه، 28 فروردين 1401 - 16:23

در این مقاله نکاتی را بیان خواهیم کرد که آقای داماد باید در مراسم عروسی آنها را رعایت کند تا یک داماد جنتلمن باشد. پس اگر شما هم می خواهید یک داماد جنتلمن باشید این مقاله را تا انتها بخوانید.

نکته های بسیار ریز و ظریفی که بسیاری از آقایان در روز مراسم عروسی خود از آنها غافل هستند و بعدها با دیدن فیلم عروسی خود پشیمان می شوند که چرا از این نکات اطلاعی نداشته و آنها را رعایت نکردند.

اما این 7 نکته که شما با رعایت آنها قطعاً یک داماد جنتلمن خواهید شد عبارتند از:

1- پوشیدن جوراب سفید

ما نمی دانیم که پوشیدن جوراب سفید، کی، کجا و توسط چه شخصی مُد شده است؛ اما آقا داماد های عزیز این نکته را باید بدانید که تنها زمانی می توانید از جوراب سفید استفاده کنید که کت و شلوار دامادی شما یکدست سفید باشد.

اگر کت و شلوار دامادی شما، مشکی، کرم، طوسی و هر رنگ دیگری است بهتر است که جوراب هم رنگ با آن را انتخاب کنید.

2- در روز مراسم عروسی صبور باشید.

داماد های عزیز باید این نکته را بدانند که روز عروسی مهم ترین روز زندگی شما خواهد بود. پس سعی کنید در این روز مهم صبور و خوش اخلاق باشید. هر اتفاقی که رخ داد تلاش کنید که آن را مدیریت کرده و و به همسر خود انتقال ندهید.

3- از زیر پوش استاندارد استفاده کنید.

اگر از آن دسته آقایانی هستید که به لباس زیر(عرق گیر) عادت دارید، سعی کنید عرق گیری انتخاب کنید که آستین نداشته باشد. بهتر است از عرق گیر های یقه خشت استفاده کنید.

همچنین پیراهنی انتخاب کنید که نازک نباشد؛ زیرا عرق گیر شما از زیر آن دیده خواهد شد. امکان دارد که در طول مراسم کت خود را در بیاورید، پس بهتر است به این نکته بسیار توجه کنید.

4- رقصیدن یاد بگیرید.

اگر تا به امروز در زندگی خود نرقصیده اید، اصلا اشکالی ندارد؛ اما این را بدانید که این بهانه خوبی برای نرقصیدن شما در روز عروسی نیست. مطمئناً همسر شما دوست دارد که در روز عروسی با شما برقصد و شما نمی توانید با گفتن "من رقص بلد نیستم" از این قضیه فرار کنید.

اگر رقصیدن بلد نیستید باید زمان بگذارید و تمرین کنید  تا یاد بگیرید. رقصیدن اصلا کار سخت و طاقت فرسایی نیست. کافیست کمی برای آموزش زمان صرف کنید و مطمئن شوید که به خوبی و به اندازه کافی این کار را یاد می گیرید.

5- گوشی خود را از دسترسی خارج کنید.

مطمئناً در روز مراسم افراد زیادی هستند که با شما کار خواهند داشت. بهتر است در روز مراسم گوشی موبایل خود را به یک نفر از ساقدوش ها بسپارید و با خیال راحت از مراسم لذت ببرید.

افراد زیادی هستند که در روز مراسم با شما تماس می گیرند تا به شما تبریک بگویند. همچنین بعضی از میهمانان هم برای دریافت آدرس دقیق محل برگزاری مراسم با شما تماس خواهند گرفت. همین امر باعث می شود که در لحظات مهم مراسم حواستان به گوشی موبایل خود باشد و این جلوه خوبی برای شما نخواهد داشت.

6- وقتی برای بار اول عروس را دیدید بی نهایت ذوق کنید.

ویدئو های زیادی در شبکه های اجتماعی می بینیم که داماد با دیدن عروس خانم از شادی زیاد اشک میریزد و ذوق فراوانی دارد. این موضوع کاملا سلیقه ای است. بسیاری از افراد با قرار گرفتن در این شرایط ناخودآگاه احساسی می شوند و بسیاری از افراد عکس العملی نخواهند داشت.

اما خیلی خوب است که در روز مراسم عروسی، وقتی برای بار اول عروس خانم را می بینید، حتی شده به صورت فرمالیته ذوق کنید.

هیچکس متوجه ذوق فرمالیته شما نمی شود اما مطمئن باشید با این حرکت دل عروس خانم را خیلی بیشتر به دست خواهید آورد.

7- در بعضی از کارها زیاده روی نکنید.

در حین برگزاری مراسم عروسی، پیگیر مهمان خاص و دوستان خود نباشید. این را بدانید که اولویت زندگی شما از این به بعد همسرتان است و باید همه توجه شما به ایشان معطوف باشد.

با رعایت این نکات مطمئن باشید که اعتبار بیشتری نزد همسر کسب خواهید کرد.