چگونه با موضوع دعوت شدن به عروسی در ایام کرونا برخورد کنیم؟

سه شنبه، 26 مرداد 1400 - 21:54

یادمه پارسال همین موقع ها، وقتی عروس و داماد ها از من می پرسیدند که برای مراسم عروسی چه کاری انجام بدیم، من بهشون می گفتم کمی صبر کنید تای این مشکل (کرونا) برطرف شود. اما از زمانی که کرونا وارد کشور ما شده تقریباً یک سال و چند ماه می گذرد و تا امروز مشکلی برطرف نشده است؟

حالا به نظر شما باید چه کاری انجام دهیم؟

من امیرحسین هستم و امروز می خواهم با شما در رابطه با برگزاری مراسم عروسی در دوران کرونا صحبت کنم.همانطور که می دانید چند ماه دیگر وارد ماه محرم خواهیم شد و به همین دلیل در این زمان باقی مانده تا ماه محرم، احتمال برگزاری جشن های عروسی و دعوت شما به این مجالس بسیار زیاد خواهد بود.

اما نکته ای که وجود دارد این است که خیلی ها وقتی در این ایام به یک عروسی دعوت می شوند با این موضوع بسیار بد برخورد کرده و عروس و داماد را برای اینکه تصمیم به برگزاری مراسم گرفته اند سرزنش می کنند.

من روی صحبتم دقیقا با این افراد است.

همه ما می دانیم که برگزاری مراسم و تجمع در این شرایط اصلا کار درستی نیست، اما ما فقط می توانیم به جای خودمان تصمیم بگیریم.

اگر به یک عروسی دعوت شدیم، نباید عروس و داماد را سرزنش کنیم. حق نداریم که به خانواده عروس و داماد نیش و کنایه بزنیم.

اگر از بابت ویروس کرونا دل نگرانی داریم و نمی خواهیم تا در مراسم حضور پیدا کنیم، بهترین کار این است که این مساله را هر چه زودتر به میزبان اعلام نماییم.

ما باید خودمان را در جایگاه عروس و دامادی قرار دهید که بیش از یک سال و نیم است که منتظر بهترین روز زندگیشان هستند. پس نباید با رفتارمان باعث ناراحتی آن ها شویم.

اما خانواده های داماد و عروس باید بدانند که با توجه به همه توضیحاتی که ارائه شد باز هم اگر این امکان وجود دارد صبر کنند تا شرایط ایمن تر شود و با آرامش بیشتری مراسم خود را برگزار کنند. اما اگر واقعا نمی توانند صبر کنید و مراسم ازدواج حتما باید برگزار شود، نباید از اینکه مهمانان دعوت آنها را قبول نکرده اند، ناراحت شوند این نکته را در نظر داشته باشند که با توجه به شیوع ویروس کرونا، این احتمال هست که حتی نزدیک ترین اقوام هم در مراسم حضور پیدا نکنند.

در این موقعیت، بهتر است که برای برگزاری مراسم از تالار و باغ تالار هایی استفاده شود که دارای فضای باز هستند تا فاصله اجتماعی رعایت شود. همچنین باید سعی شود که پروتکل های بهداشتی، در طول مراسم به طور کامل و صحیح رعایت شود.

سعی شود از دعوت اقوام دور تر، غریبه تر و مهمانان اضافی جلوگیری شود و یک مراسم جمع و جور برگزار گردد.