عروسی مارکت - مرجع اطلاعاتی کامل برگزاری عروسی در  تهران

مراحل برگزاری یک مراسم عروسی

سه شنبه، 04 مهر 1402 - 16:12

همه ما می دانیم که در برگزاری یک مجلس عروسی به نکاتی بسیاری باید توجه شود و اغراق نیست اگر بگوییم برگزار کردن بی عیب و نقص یک جشن عروسی کاری نیست که از عهده هر کسی بر بیاید.

در برگزاری مراسم عروسی باید به نکات و جزئیات ریز زیادی دقت کنیم. نکته هایی که اگر تنها یکی از آنها را از قلم بیندازیم، در طول زمان متوجه خواهیم شد که چقدر در کیفیت برگزاری مراسم تاثیرگزار بوده است.

در این ویدیو میخواهیم 8 مرحله برگزاری یک مراسم عروسی را بیان کنیم تا شما با در نظر گرفتن این مراحل بتوانید به تنهایی مراسمی بسیار عالی برگزار کنید.

مرحله اول: تعیین بودجه

اولین قدم مشخص کردن بودجه برگزاری مراسم عروسی از سوی شما است.

این سوالی است که ما در ابتدای کار از تمامی عروس و داماد های خود نیز می پرسیم؛ زیرا برگزاری یک مراسم رابطه مستقیمی با بودجه در نظر گرفته شده دارد و ما باید با توجه به رقم بودجه تعین شده اقدام به برنامه ریزی کنیم.

نکته حائر اهمین در این قدم این است که تا قبل از مشخص شدن رقم بودجه، زمان خود را صرف دیدن نمونه کار های آتلیه، آرایشگاه و لباس عروس و ... نکرده و وقت خود را برای دیدن تالار و باغ تالار هدر ندهید. زیرا تا زمانیکه بودجه برگزاری مراسم عروسی خود را تعیین نکرده باشید، سقفی هم برای هزینه ها نخواهید داشت و همیشه به دنبال بهترین ها هستنید.

مطمئناً بهترین ها هم همیشه هزینه بالایی برای شما به همراه خواهند داشت. به همین دلیل تا قبل از تعیین بودجه برای دیدن نمونه کار به هیچ عنوان اقدام نکنید.

مرحله دوم: مشخص کردن تاریخ برگزاری مراسم

تاریخ برگزاری مراسم خیلی مهم است؛ زیرا در برنامه ریزی مراسم عروسی تاثیر بسیار زیادی خواهد داشت.

تاریخ های خاص مانند اعیاد و ... و تاریخ هایی که روی تقویم رند می شوند مثل 1402/02/02 متقضیان و خواهان بسیاری دارند و عزیزان زیادی تصمیم به برگزاری مراسم عروسی خود در این تاریخ های خاص را خواهند داشت. این موضوع باعث می شود که هزینه های شما دوچندان شود.

شما برای برگزاری یک مراسم بدون عیب و نقص عروسی حداقل نیاز به شش ماه زمان دارید. درواقع اگر بخواهید روی برنامه پیش بروید و به همه جزئیات دقت کنید و برای همه لحظات برنامه ریزی کرده باشید حداقل به شش ماه زمان نیاز خواهید داشت. (البته شیوه عروسی مارکت برای برگزاری مراسم عروسی شش ماهه است.)

پس در انتخاب خود می بایست عجله را نیز لحاظ  کنید؛ زیرا ارائه دهندگان خدمات در این زمان ها همیشه با شلوغی مواجه هستند.

مرحله سوم: مشخص کردن لیست میهمانان

در حال حاضر با توجه به شرایط اقتصادی عروسی های با جمعیت های بسیار زیاد برگزار نمی شود. از دعوت کردن اقوام خیلی دور، دوست و آشنا هایی که شاید زمان زیادی است که با آن ها در ارتباط نیستید، خودداری کنید.

بهتر است که یک لیست گلچین شده از دوستان و اقوام درجه یک کرده کنید و یک مراسم جمع  جور ولی با کیفیت بالا برگزار کنید.

مرحله چهارم: انتخاب تالار یا باغ تالار

قبلا در رابطه با مزیت ها و معایب تالار و باغ تالار با شما صحبت کرده ایم، این موضوع به سلیقه و فرهنگ خانوده بسیار مرتبط است.

شما می توانید با مراجعه به ویدیو باغ یا تالار! برای عروسی کدام یک بهتر است؟ از نکات و مشاوره عروسی مارکت در این موضوع استفاده کنید.

مرحله پنجم: انتخاب آرایشگاه و مزون لباس عروس

انتخاب آرایشگاه و مزون لباس عروس کار بسیار شیرینی است؛ اما وقت زیادی را هم از شما خواهد گرفت.

به شما پیشنهاد می کنیم که برای انتخاب این موارد مخصوصا آرایشگاه عروس زمان زیادی را تخصیص داده و تحقیقات کاملی را انجام دهید.

به هیچ عنوان به نمونه کار هایی که در شبکه های اجتماعی می بینید اکتفا نکرده و حتما از نزدیک نمونه کار لباس عروس و آرایشگاه عروس را ملاحظه و بررسی کنید.

مرحله ششم: انتخاب آتلیه (استودیو)

این مرحله مراحلی بسیار مهمی برای شما خواهد بود. این نکته را باید بدانید که مراسم عروسی شما در انتهای روز به پایان می رسد و تنها چیزی که از آن باقی می ماند عکس و فیلم های شما خواهد بود.

شما برای برگزاری مراسم عروسی خود زمان و هزینه زیادی را پرداخت کرده اید و باید برنامه ریزی که برای بهترین روز زندگی خود انجام داده اید را به بهترین شکل ممکن ثبت و ضبط کنید.

در انتخاب استودیو عروسی زمان کافی را بگذارید. نمونه کار های مختلف را ببینید؛ اما حتما برای دیدن نمونه کار به صورت حضوری اقدام نمائید.

تیم فیلم برداری و عکسبرداری از صبح مراسم با شما خواهند بود و شما باید با آنها یک روز کامل را سپری کنید. بنابراین ارتباط برقرار کردن با تیم آتلیه برای شما بسیار مهم است. به همین دلیل بهتر است که برای دیدن نمونه کار حتماً به صورت حضوری مراجعه کنید.

مرحله هفتم: انتخاب لباس داماد و سالن زیبایی داماد

کم کم به مراحل آخر نزدیک می شویم. در این مرحله شما باید آرایشگاه داماد را انتخاب کرده و لباس داماد را خریداری کنید.

مرحله هشتم: مشخص کردن جزئیات

در این مرحله باید جزئیات و نکات ریز مراسم مثل تم رنگی جشن، چیدمان میز ها، نوع گل آرایی، شمع آرایی، آهنگ هایی که می خواهید با آن ها هنر نمایی کنید، آهنگ رقص تانگو، زمان آتش بازی و دیگر جزئیات را مشخص و برنامه ریزی کنید.

فراموش نکنید که این نکات با وجود اینکه جزئی و کوچک به نظر می رسند اما برنامه ریزی و اجرای صحیح آنها، کیفیت مراسم شما را ارتقا می دهد و برعکس اجرای نادرست باعث آسیب دیدن مراسم شما خواهد شد. پیشنهاد می کنیم به تک تک جزئیات و نکات دقت لازم را داشته باشید.