قیمت لباس عروس به چه عواملی بستگی دارد؟

سه شنبه، 04 مهر 1402 - 16:14

لباس عروس یکی از پرهزینه ترین آیتم های هر مراسم عروسی به شمار می رود. عوامل زیادی در تعیین قیمت یک لباس عروس دخیل هستند. ممکن است انتخاب شما یک لباس عروس ارزان قیمت یا یک لباس عروس لاکچری و گران باشد. در این مقاله در خصوص موضوع قیمت یک لباس عروس صحبت می کنیم.

مقدار پارچه‌ مصرف شده

در بعضی از مدل های لباس عروس چند ده متر پارچه استفاده می شود که این مسأله قیمت لباس را تحت تاثیر قرار می دهد. دامن های چند لایه لباس ها که گاهی تعداد آنها به 20 عدد هم می رسد ممکن است مصرف پارچه را تا 100 متر هم افزایش دهند. لباس عروس های دنباله دار و پرنسسی جز این دسته از لباس ها هستند. پس هر چقدر مقدار پارچه مصرفی بیشتر باشد و دنباله بلندتری داشته باشد؛ قیمت آن افزایش پیدا می کند.

لباس عروس پرنسسی
لباس عروس پرنسسی

نوع پارچه‌ مصرف شده

پارچه های دانتل به کار برده شده در زمان دوخت، تاثیر مهمی بر قیمت لباس عروس دارند. دانتل پارچه کارشده با سنگ یا مروارید است که در قسمت هایی از لباس استفاده می شود. دانتل ها با قیمت ها و کیفیت های مختلفی در بازار وجود دارند و نسبت به کیفیت متریال (جنس) استفاده شده و میزان کارِ دست، قیمت آن بالا می رود. طبیعتاً هرچه مقدار دانتل استفاده شده بیشتر باشد؛ لباس عروس گران تر می شود.

لباس عروس کارشده
لباس عروس کارشده

طراحی لباس

اینکه یک لباس عروس آماده پشت ویترین مزون را انتخاب کنید یا لباس عروس رویاهایتان را برای مزون توصیف کنید هم در قیمت نهایی لباس شما موثر است. هرچه طرح لباس خاص تر و طراحی پیچیده تری داشته باشد؛ قیمت آن هم بالاتر می رود .شاید تصورکنید طراحی لباس عروس هرچقدر شلوغ تر باشد، گرانتر است؛ درصورتی که بعضی از لباس های گران قیمت دنیا را مدل هایی تشکیل می دهند که در اصطلاح به لباس خواب (slip dress) معروف هستند. پیچیدگی طراحی این مدل به قدری است که تنها خیاط های بسیار حرفه ای توانایی دوخت آن را دارند.

لباس عروس مدل اسلیپ
لباس عروس مدل اسلیپ

موقعیت مکانی مزون

موقعیت مکانی و شهرت یک مزون لباس عروس تاثیر زیادی در قیمت لباس دارد. برای خرید لباس عروس ارزان بهتر است لباس را از مزون هایی که شهرت کمتری دارند و در مناطق متوسط شهر واقع شده اند، تهیه کنید. تنوع قیمت در مزونهای خیابان امیراکرم تهران بسیار بالاست. قیمت لباس عروس در منطقه‌ کوچه برلن تهران ارزانتر است و درمقابل مزون های واقع در شمال تهران لباس های چند ده و گاها چند صد میلیونی را در ویترین خود جای می دهند.

لباس عروس برند
لباس عروس برند

دوخت لباس

جدای از بحث طراحی، اینکه زمان لازم برای دوخت یک مدل لباس چقدر باشد نیز تاثیر زیادی روی قیمت نهایی لباس عروس دارد. بعضی از لباس ها درعرض چند ساعت دوخته و آماده می شوند؛ در مقابل تهیه بعضی از لباسها چندین روز و حتی چندین ماه زمان می برد.

لباس عروس مدل پری دریایی
لباس عروس مدل پری دریایی

اینکه شما برای یک مراسم عروسی کوچک لباس تهیه می کنید یا یک مراسم مجلل و باشکوه؛ در انتخاب لباس عروس و قیمت آن تاثیر زیادی دارد. ممکن است شما قصد برگزاری مراسم را نداشته باشید و صرفا برای عکاسی، لباسی تهیه کنید که در این صورت لازم نیست که لباس با جزئیات و کار دست زیاد انتخاب شود.

اگر می خواهید با انواع مدل های لباس عروس آشنا شوید، ما در عروسی مارکت مقاله های متعددی را در خصوص این موضوع منتشر کرده ایم. شما می توانید با مراجه به صفحه مقاله های عروسی مارکت اطلاعات کامل و مفیدی کسب کنید.

لباس عروس ساده مناسب عکاسی
لباس عروس ساده مناسب عکاسی

به طور معمول در دی ماه 1400 قیمت لباس عروس های ارزان از حدود 3 میلیون تومان شروع می شود و به حدود 7 میلیون تومان هم می رسد. قیمت لباس عروس های متوسط از حدود 8 میلیون تا 20 میلیون تومان است.

برای لباس عروس های لوکس و لاکچری نمیتوان قیمت تعیین کرد؛ زیرا عوامل بسیار زیادی در تعیین قیمت این نوع از لباس عروس ها دخیل هستند که گاهاً قیمت یک لباس را به چند میلیارد نیز می رسانند.

اگر برای خرید لباس عروس مناسب خود به مشاوره‌ تخصصی نیازدارید، استایلیست های عروسی مارکت همراه شما هستند تا بهترین و مناسبترین انتخاب را داشته باشید.