چرا باید قبل از ازدواج به مشاوره مراجعه کنیم؟

چهارشنبه، 05 مهر 1402 - 11:45

دوستان، تا زمانی که به مشاوره ازدواج مراجعه نکرده اید از شما خواهش می کنیم که ازدواج نکنید!

مشخص نیست که چرا بسیاری از خانواده ها نسبت به موضوع مشاوره زوجین قبل از ازدواج گارد و مقاومت دارند و مراجعه به مشاور ازدواج را هزینه اضافی می دانند. در صورتیکه هزینه های بسیار زیادی در مراحل ازدواج باید انجام شود که هزینه مشاوره در مقابل با آنها اصلا به چشم نمی آید.

افرادی که به صورت سنتی ازدواج می کنند باید به مشاور ازدواج مراجعه کنند. اما افرادی که به اصطلاح به صورت مدرن (دوستی) تصمیم به ازدواج می گیرند فکر می کنند با توجه به شناختی در طول مدت آشنایی از طرف مقابل به دست آورده اند دیگر نیاز به مشاوره ازدواج ندارند. این طرز تفکر کاملا اشتباه است زیرا شما تا زمانی که با یک نفر زیر یک سقف نروید نمی توانید شناخت مناسبی از آن فرد بدست آورید.

چرا باید به مشاوره ازدواج مراجعه کنیم؟

یکی از مهم ترین تصمیماتی که هر فردی در زندگی خود اتخاذ می کند ازدواج است. شما تصمیم می گیرید که زندگی جدیدی را در کنار فردی که به تازگی با آن آشنا شده اید شروع کنید. در روزگار فعلی به دلیل صبور نبودن جوان ها دیگر نمی توانیم مانند گذشته بگوئیم ازدواج می کنیم و بعد از فرد مقابل خود شناخت پیدا می کنیم.

ما باید قبل از ازدواج شناخت مناسبی از فرد مقابل خود به دست آورده باشیم. خوبی ها و بدی هایش را بشناسیم و مهم تر از همه اینکه آنها را بپذیریم و بعدا نگوییم ای کاش قبلا بیشتر تحقیق می کردم. اما نکته مهم تر این است که باید خودمان را بهتر بشناسیم.

متاسفانه بیشتر افراد شناخت خوبی از خود ندارند و دقیقا با روحیات، اهداف، علایق خود آشنا نیستند.

مشاوره ازدواج در مرحله اول کمک می کند که خودمان را بیشتر بشناسیم و در مراحل بعد باعث می شود که شناخت مناسبی از فرد مقابل بدست آوریم.

در جلسات مشاوره قبل از ازدواج از شما آزمون های خودشناسی گرفته می شود که این آزمون ها توسط جمعی از روانشناسان طراحی شده و مشاور ازدواج با توجه به نتایج آنها متوجه جزئیات شخصیت شما می شود. جزئیاتی مانند درونگرا یا برونگرا بودن، اهداف شما برای آینده، بروز احساسات، علاقه مندی ها و مواردی دیگر که باعث می شود شما شناخت مناسبی از خود و فرد مقابلتان بدست آورید.

این را بدانید که مشاور ازدواج تاثیر بسیار زیادی در انتخاب شما دارد؛ اما اصلا باعث بهم خوردن روابط شما نخواهد شد. این شما هستید که باید تصمیم بگیریدو بنابراین اصلا از مشاوره ازدواج نترسید.

اگر با فردی در رابطه هستید که سال های زیادی است که یکدیگر را می شناسید فکر نکنید که اگر به مشاوره ازدواج مراجعه کنید و مشاور به شما اعلام کند که با توجه به آزمون تفاوت های بسیاری با هم دارید و به درد یکدیگر نمی خورید و مجبور به تمام کردن رابطه باشید خیلی اتفاق بدی رخ می دهد.

اتفاقا خیلی بهتر است تا قبل از ازدواج از این تفاوت ها آگاه باشید تا اینکه چند سال بعد و در زمانی که ازدواج کرد ه اید متوجه شوید که با فرد مد نظرتان زیر یک سقف نیستید.

بنابراین از خواهش می کنیم که حتما قبل از ازدواج به مشاوره ازدواج مراجعه کنید.