عروسی مارکت - مرجع اطلاعاتی کامل برگزاری عروسی در  تهران

نکات مهم انتخاب آتلیه عروس

سه شنبه، 04 مهر 1402 - 16:57

انتخاب آتلیه برای عکس برداری و فیلم برداری مراسم عروسی یکی از کار های مهمی است که هر عروس و دامادی باید انجام دهند. البته اگر به نکاتی که در این ویدیو عنوان می شود توجه کنید انتخاب آتلیه کار زیاد سختی نخواهد بود. پس با ما همراه باشید.

پیشنهاد می کنیم برای انتخاب آتلیه عروسی از فرمول عروسی مارکت که شامل سه مرحله می باشد استفاده کنید.

مرحله اول

در شبکه های مجازی آتلیه عروس های مختلف را جست و جو کنید. اگر اسم خاصی مد نظرتان نیست می توانید از سایت عروسی مارکت استفاده کنید.

مرحله دوم

بعد از دیدن نمونه کار آتلیه و شرایط آن ها در شبکه های مجازی سه آتلیه را انتخاب کرده و به صورت حضوری به آنها مراجعه کنید و نمونه کارشان را ببینید.

در جلسه حضوری به اخلاق مدیریت آتلیه بسیار توجه کنید.

نکته مهم: تیم فیلم بردار و عکس بردار از آنجایی که از ابتدا تا انتهای مراسم همراه شما هستند باید به دل شما بنشینند. با توجه به این نکته نتیجه می گیریم که خوش اخلاق بودن تیم فیلمبرداری و عکاسی بسیار حائز اهمیت است.

در جلسه حضوری حتما کیفیت کار آتلیه را مورد بررسی دقیق قرار دهید و از نزدیک از آلبوم های چاپی آتلیه بازدید کنید.

در این مرحله باید ریز قیمت های آتلیه را بپرسید و از آنها تیز مطلع باشید.

مرحله سوم

در این مرحله کیفیت کار و قیمت کار هر کدام از آتلیه ها را با یکدیگر مقایسه کنید تا به گزینه ای برسید که با بودجه و سلیقه شما همخوانی بیشتری دارد. این بهترین انتخاب برای شما است.

نکات مهم انتخاب آتلیه

زمان انتخاب آتلیه عروسی حتما به نکاتی که در ذیل به آنها اشاره می کنیم دقت کنید.

1- سابقه کاری آتلیه

به سابقه کاری آتلیه توجه کنید. آتلیه هایی که دارای سایقه فعالیت بیشتری هستند مطمئناً تجربه بیشتری هم دارند.

2- مجوز رسمی

حتما خودتان مجوز رسمی آتلیه را ببینید. در حال حاضر آتلیه های زیادی وجود دارند که بدون مجوز در حال فعالیت هستند. حتما با آتلیه هایی کار کنید که مجوز رسمی برای فعالیت داشته باشند.

3- نمونه کار های قبلی

نمونه کار های قبلی آتلیه را به صورت دقیق بررسی کنید تا ببیشتر با کیفیت کار آتلیه آشنا شوید.

4- امنیت و امانتداری

امنیت عکس و فیلم های شما نکته بسیار مهمی است و باید خیالتان از اینکه این فایل ها در جایی استفاده و انتشار نمی یابد راحت باشد.

5- نوع دوربین ها

باید بدانید که آتلیه برای ثبت لحظات شما از چه دوربین هایی استفاده می کند. حتماً نوع دوربین هارا در قرارداد ذکر کنید.

6- کادر خانم و آقا

اینکه در کادر فیلمبرداری و عکسبرداری هم خانم و هم آقا حضور داشته باشند نکته بسیار مهمی است که باید قبل از قرارداد راجع به آن سوال کنید. فراموش نکنید که عروس خانم ها در اکثر اوقات با کادر خانم ارتباط بهتری دارند.

7- تعداد نفرات کادر فیلمبرداری و عکاسی

حتما در قرارداد تعداد فیلم بردار و عکس بردار را مشحص کنید تا شرایط به گونه ای نشود که به دلیل کمبود نیرو میهمانان به کادر فنی کمک کنند.

8- ریز دقیق هزینه ها

در قرارداد ریز دقیق هزینه ها را مشخص کنید. حتما در مورد هزینه های جداگانه که بر روی قرار داد اضافه می شوند سوال کنید. هزینه هایی مانند ادیت عکس و فیلم یا تحویل فایل تصویری با کیفیت عکسها به عروس و داماد

9- نمونه کارهای چاپی

نمونه کار های چاپی آتلیه را حتما از نزدیک بررسی کنید. گاهی اوقات تفاوت در کیفیت نسخه دیجیتالی و چاپ بسیار زیاد است.

10- قیمت خدمات

قیمت تک تک خدمات از جمله کلیپ اسپرت، فرمالیته، فیلم برداری، عکس برداری و ... را به صورت جداگانه بپرسید و در قرار داد ذکر کنید.

11- پکیج های آتلیه

بیشتر آتلیه های یک پکیج اقتصادی و یک پکیج پیشنهادی دارند. در رابطه با پکیج های آتلیه سوال کنید.

12- تور فرمالیته

سوال کنید که آیا آتلیه تور فرمالیته اجرا می کند یا  خیر؟ اگر می خواهید فرمالیته داشته باشید این سوال را بپرسید. شاید بتوانید تخفیف هم از آنها بگیرید.

اگر شما فرد مذهبی هستید باید به این نکته توجه کنید که

1- آتلیه حتما دارای کادر خانم باشد.

2- لوکیشن عکسبرداری روز فرمالیته به صورت اختصاصی باشد. بسیاری از باغ ها به صورت عمومی هستند و همزمان چند عروس و داماد و چندین گروه فیلم برداری و عکسبرداری در آن در حال فعالیت هستند.

اگر این نکته برای شما مهم است حتما از آتلیه درخواست کنید که برای روز مراسم از باغ اختصاصی استفاده کنند. البته این کار برای شما هزینه جداگانه ای خواهد داشت.

فقط به تبلیغات شبکه های مجازی دقت نکنید. خیلی بهتر است که به صورت حضوری به آتلیه مراجعه کرده و برخورد و نمونه کار آنها را از نزدیک بررسی کنید.

اگر برای شما امکان دارد با عروس و داماد هایی که قبلا از خدمات این آتلیه استفاده کردند صحبت کنید و نظر آنها را جویا شوید.

نکته آخر

تیم آتلیه هم در فرمالیته هم در روز عروسی از ابتدا تا انتها با شما هستند. در انتخاب آتلیه وسواس داشته باشید و آتلیه ای را انتخاب کنید که می توانید با تیم آن ارتباط برقرار کنید.

تنها چیزی که از مراسم شما به جا می ماند فیلم و عکس مراسم عروسی است، پس در انتخاب آتلیه بسیار دقت کنید.

برچسب ها: