معرفی 5 کتاب برای موفقیت در ازدواج

سه شنبه، 26 مرداد 1400 - 21:55

اکثر انسان ها قبل از انجام دادن کارهای مختلف تحقیقات زیادی را انجام می‌‌دهند. برای مثال خود ما هنگام خرید لباس وقت زیادی را صرف می‌‌کنیم. اجناس صفحات های مختلف، سایت های گوناگون و درنهایت فروشگاه های مختلفی را مورد بررسی قرار می‌‌دهیم تا بتوانیم انتخابی مناسب با سلیقه خود داشته باشیم. اما در بعضی از مسائل مهم به هیچ وجه دقت لازم را نداشته و به شدت احساسی رفتار می‌‌کنیم.

یکی از این مسائل، ازدواج است. معمولا همه افراد در مورد موضوع ازدواج کمی احساسی می‌‌شوند و این اتفاق باعث می‌‌شود تا خیلی از جوانب امر را در نظر نگیرند.

ما باید این نکته مهم را بدانیم: زمانی که ما تصمیم بر ازدواج داریم، باید با افرادی که صلاحیت این کار را دارند مشورت کرده و در ارتباط با این موضوع مهم اطلاعات مفید و کافی را کسب کنیم.

هرچند که سرانه مطالعه در کشور ما متاسفانه بسیار پایین است، در این مقاله به شما شش کتاب مفید و موثر معرفی خواهیم کرد که با مطالعه آن ها یاد خواهیم گرفت که چگونه شناخت بهتری از خودمان داشته باشیم و روابط عاطفی خود را کنترل کنیم. بنابراین پیشنهاد می‌‌کنیم حتما قبل از ازدواج این کتاب ها را بخوانید:

1- پنج زبان غشق

نویسنده: آقای گری چاپمن

همانطور که افراد مختلف در اقصی نقاط دنیا با زبان های مختلفی صحبت می‌‌کنند، عشق و ابراز آن در هر فرد هم به نوع خاصی بیان می‌‌شود. نویسنده این کتاب با توجه به تحقیقاتی که انجام داده است، برای ابراز عشق و رابطه عاشقانه پنج زبان مختلف را معرفی کرده است.

مطالعه این کتاب به شما این شانس را می‌‌دهد که زبان عشق خود و شریک زندگیتان را بهتر بشناسید و بر این اساس زندگی موفق تری را سپری کنید.

2- سیر عشق

نویسنده: آقای آلن دوباتن

نویسنده در این کتاب به مخاطب خود نشان می‌‌دهد تا چگونه طراوت یک رابطه را دقیقا مانند روز های اول حفظ کند. قهر، آشتی، بحث، احساس امنیت و چکش خوردن یک رابطه، همه لایه های مختلف زندگی یک زوج هستند که در این کتاب با مطالعه زندگی یک زوج از نزدیک این لایه ها را لمس خواهیم کرد.

اگر شما برای بهبود روابط عاطفی خودتان علاقه مند به این رویکرد هستید مطالعه این کتاب را در برنامه های خود قرار دهید.

3- هفت اصل اخلاقی برای موفقیت در ازدواج

نویسنده: آقای جان گاتمن

در این کتاب مخاطب با ظرافت هرچه تمام تر با مسیری آشنا می‌‌شود که در آن می‌‌تواند رابطه عاطفی خود را تجسم کند و در آینده بر پایه این دانش، رابطه خود را به بهترین شکل بسازد. مسیری که انتهای آن سرشار از عشق است و زوج ها می‌‌توانند در آن به هماهنگی کامل برسند و چالش های زندگی باعث ایجاد سردی در زندگی آن ها نشود.

4- محکم در آغوشم بگیر

نویسنده: سو جانسون

"می‌‌دانیم آنچه که اهمیت دارد، درست کردن اشتباهات است حتی اگر در حد تمایل به تلاش دوباره باشد" این یکی از ناب ترین جملاتی است که در این کتاب نوشته شده است. کتابی که از ابتدا تا انتها بارها به مخاطب خود تلنگر می‌‌زند و کاملا با واقعیت منطبق است و اصلا زندگی عاطفی را بدون مشکل نمی‌‌داند. شاید مطالعه این کتاب نیاز هر زوجی باشد تا بتوانند به این باور برسند که مشکلات و چالش ها تا حدی اجتناب ناپذیر هستند و آنچه مایع دردسر می‌‌باشد دوری از حل مشکل و انتظارات یک طرفه است.

5- آئین همسرداری

نویسنده: آقای دیل کارنگی

پیمان مقدس زناشویی رشته ای است آسمانی که دل ها را به هم پیوند می‌‌زند. دل های پریشان را آرامش می‌‌دهد و افکار پراکنده را به یک هدف خاص متوجه می‌‌سازد. در این کتاب مشکلات زناشویی مورد بررسی قرار می‌‌گیرد و با استفاده از آمار عمومی و تجربه های شخصی نویسنده، تذکراتی و راهنمایی های لازم ارائه می‌شود.

6- والدین سمی همسر

نویسنده: خانم سوزان فوروارد

در این کتاب متوجه می‌‌شویم که گاهی این رابطه ما با همسرمان نیست که دارای مشکل است و نیاز به بازنگری دارد، بلکه مشکل اصلی در رابطه ما با خویشاوندان درجه یک و رفتار های آنها است. زمانی که فردیت شما نقض می‌‌شود یا اینکه شما با خویشاوندان کنترل گر و حساس روبرو هستید، این موضوع باعث می‌‌شود که تحت تاثیر این احساسات تجربه های ناخوشایندی را در رابطه خود با همسرتان ببینید.

تاکید بیشتر این کتاب بر این است که شما نمی‌‌توانید آنها را تغییر بدید، پس لازم است که زاویه دید و نوع نگاهتان به آنها را تغییر دهید.