رسوم غلط در ازدواج

سه شنبه، 04 مهر 1402 - 16:27

در زمان حال و با پیشرفت علم و تکنولوژی همچنان شاهد رسم و رسوماتی در ازدواج هستیم که هیچ ریشه ای ندارند و برای عروس و داماد ها مایه دردسر هستند.

رسم هایی که از زمان های قدیم همراه ما بوده و متاسفانه همچنان هم در برخی از خانواده ها اجرا می شود.

در این مقاله می خواهیم 7 رسم غلط در مراسم ازدواج را به شما معرفی کنیم.

1- جهازبرون

رسم دیدن جهاز عروس در زمان قدیم این رسم بدین شکل بود که پس از چیدمان منزل نوعروس برای بازدید جهاز عروس از اقوام درجه یک مخصوصاً خانم ها دعوت می شد. این رسم علاوه بر هزینه اضافی نیازمند وقت زیادی بود که قبل از مراسم عروسی به جز خستگی برای خانواده عروس و داماد سودی نداشت.

علاوه بر همه این ها هیچ دلیل منطقی برای برگزاری این مراسم وجود ندارد. برای همین بهتر است از برگزاری مراسم جهازبرون خود داری کنید.

2- اعلام هدایا درمراسم عقد

این رسم متاسفانه همچنان در بعضی از خانواده ها اجرا می شود که واقعا زیبا نیست. هیچ دلیلی برای اعلام دقیق هدایا وجود ندارد و اینکار به جز رقابت اقوام سودی به همراه نخواهد داشت.

3- پاتختی

این رسم در زمان قدیم یک روز بعد از مراسم عروسی برگزار می شد و میهمانان این مراسم تماماً خانم ها بودند. یکی از دلایل برگزاری این مراسم دریافت هدایایی بود که اقوام برای عروس و داماد در نظر گرفته بودند. رسمی که البته به مرور کمرنگ و حذف شد و در حال حاضر کمتر خانواده ای است که آن را اجرا کند.

4- دعوت کردن از اقوام دور

در حال حاضر و با توجه به شرایط اقتصادی دعوت از اقوام دور برای مراسم عروسی دلیل توجیح کننده ای نخواهد داشت.

هرچه زمان بیشتری می گذرد مراسم های عروسی با تعداد نفرات کمتری برگزار می شود و این را باید بدانیم که تعداد نفرات مراسم با کیفیت برگزاری مراسم عروسی رابطه ای مستقیم دارد.

5- پرتاب نقل

پرتاب نقل و سکه روی سر عروس و داماد رسمی است که کیفیت مراسم شما را زیر سوال می برد. در حال حاضر کیفیت برگزاری مراسم های عروسی در شرایط ایده آلی است و این کار کلاس مراسم عروسی شما را به شدت پایین می آورد.

6- تعویق مراسم به بعد از سالگرد فوت

در بعضی از مواقع امکان دارد نزیک به مراسم عروسی یک نفر به رحمت خدا برود. در گذشته در زمان رخ دادن این وضعیت مراسم عروسی را یک سال به تعویق می انداختند و عروس و داماد و یا به اصطلاح دختر و پسر در این زمان آسیب بسیار زیادی می دیدند. به همین دلیل بهتر است از اجرای این رسم خودداری کنید.

7- گواهی سلامت پرده بکارت

هیچ قانونی در خصوص دریافت این گواهی برای دختر خانم ها قبل از مراسم ازدواج وجود ندارد. این مسئله کاملا توافقی است. اگر دختر مجبور به دریافت این گواهی شود، امکان شکایت در مراجع قانونی برای ایشان فراهم است.