در پذیرایی شام عروسی چه نکاتی را باید رعایت کنیم؟

سه شنبه، 04 مهر 1402 - 16:07

بدون شک یکی از مهم ترین قسمت های هر مهمانی بخش پذیرایی است مخصوصا مراسم عروسی که پذیرایی در آن از اهمیت بالایی برخوردار خواهد بود. اما مهم ترین قسمت در پذیرایی عروسی، شام عروسی هست که می‌خواهیم در این مقاله به نکات مهمی اشاره کنیم که با توجه به آن می‌توانید مناسب ترین انتخاب را برای شام مراسم عروسی خود داشته باشید.

برای پذیرایی شام عروسی می‌توان از سه حالت سلف سرویس، دیس پرس و پرس استفاده کرد که پذیرایی به سبک پرس قدیمی تر از سبک دیس پرس و سلف سرویس می‌باشد و همین طور این نوع پذیرایی برای مراسم هایی با تعداد بالای مهمان مناسب تر خواهد بود.

انتخاب پذیرایی مراسم عروسی از بین این سه حالت ارتباط مستقیمی با بودجه ای که شما برای مراسم عروسی خود کنار گذاشته اید خواهد داشت.

پذیرایی سلف سرویس

 پذیرایی به سبک سلف سرویس به دلیل تنوع غذایی بیشتر، معمولا هزینه زیادتری نسبت به پذیرایی دیس پرس برای شما خواهد داشت و در این حالت می‌بایست بیشتر از ظرفیت مهمانان غذا تهییه شود چرا که امکان دارد یک نوع غذا طرفدار بیشتری در بین مهمانان داشته باشد و نباید میز پذیرایی خالی شود.

پذیرایی دیس پرس

در پذیرایی به این سبک شما انتخاب محدود تری خواهید داشت و نهایتا به دلیل فضای میز ها میتوانید سه نوع غذای اصلی انتخاب کنید.

پذیرایی پرس

در این نوع پذیرایی شما فقط می‌توانید یک نوع غذا انتخاب کنید و پذیرایی به صورت پرس تک نفره انجام خواهد شد.

مزایا و معایب پذیرایی به سبک سلف سرویس

  • سلف سرویس نسبت به دیس پرس و پرس برای شما هزینه بالاتری خواهد داشت.
  • اغلب مهمان ها در پذیرایی به سبک سلف سرویس از برنج کمتر استفاده خواهند کرد و علاقه دارند که از همه غذاهای تهییه شده تیست کنند که همین نکته باعث اسراف زیادی می‌شود. با توجه به فرهنگ ما ایرانی ها اسراف کردن اصلا کار درستی نیست و برای حل این مشکل از روش کانتر سرویس استفاده می‌شود. در این حالت هم پذیرایی به صورت سلف سرویس انجام خواهد شد اما برای پذیرایی از مهمان ها هر غذا دارای یک کانتر سرویس است و وظیفه پذیرایی از میهمانان بر عهده کانتر سرویس می‌باشد.

    اما این حالت هم دارای معایب و مزایایی هست:
    در پذیرایی به صورت کانتر سرویس از اسراف زیادغذا جلوگیری می‌شود و همین طور غذا بین همه مهمانان به درستی تقسیم خواهد شد اما این حالت وقت زیادی را از شما خواهد گرفت و پروسه پذیرایی کردن از مهمانان بسیار طولانی خواهد شد. ضمن اینکه بسیاری از تالار ها و باغ تالار ها امکان اجرای پذیرایی به صورت کانتر سرویس را ندارند.

مزایا و معایب پذیرایی به سبک دیس پرس

  • پذیرایی دیس پرس نسبت به سلف سرویس برای شما هزینه کمتری را خواهد داشت.
  • پذیرایی از مهمانان در این حالت بر روی میز خودشان انجام خواهد شد که حالت زیباتر و کلاسیک تری دارد.
  • در پذیرایی به سبک دیس پرس اسراف کمتری خواهد شد و همه افرادی که دور یک میز نشسته اند به این نکته توجه دارند که غذا به صورت یکسان بین همه تقسیم شود.
  • در این حالت شما نمی‌توانید تنوع غذایی زیادی را انتخاب کنید و انتخاب های شما بسیار محدود خواهد بود.
  • با توجهه به تنوع غذایی کمتر در حالت دیس پرس این امکان وجود دارد که غذای انتخابی شما با ذائقه مهمانان متفاوت باشد.

پیشنهاد عروسی مارکت

  • اگر تعداد مهمانان مراسم شما کمتر از صد نفر است بهتر خواهد بود که از حالت سلف سرویس استفاده کنید. اما اکر تعداد مهمانان شما بین 100 تا 300 نفر می‌باشد پذیرایی دیس پرس انتخاب مناسب تری نسبت به سلف سرویس می‌توان باشد.
  • برای کامل تر شدن پذیرایی سلف سرویس علاوه بر سفارش دو یا سه نوع غذای اصلی می‌توانید از دیس های چرخشی کباب هم استفاده کنید. در این حالت شما به بهترین شکل ممکن از مهمانان خود پذیرایی انجام خواهید داد.
  • اگر ظرفیت مهمانان مراسم شما بالای 300 نفر است پذیرایی به سبک پرس بهترین انتخاب برای شما است. در این حالت وقت زیادی از شما گرفته نخواهد شد و پذیرایی با کیفیت مناسبی اجرا می‌شود.