15 نکته مهم در انتخاب کیک عروسی

جمعه، 07 مهر 1402 - 14:42

انتخاب کیک عروسی یکی از بخش های هیجان انگیز در تدارکات جشن شما می باشد و در فیلم و عکس های مراسم تا ابد به یادگار می ماند. بنابراین این مسأله فقط به عنوان شیرینی مراسم محسوب نمی شود و به غیر از طعم، شکل، اندازه و زیبایی آن از اهمیت بالایی برخوردار است. گاهی قامت کیک ها از قد عروس و داماد هم بالاتر می رود و گاهی عجیب و غریب ترین شکل و ظاهر و رنگ و لعاب را به خود می گیرند.

در اکثر مواقع قیمت های سر به فلک کشیده همگان را به شگفتی وا می دارد.

در این مقاله سعی می کنیم تا نکاتی را مطرح کنیم که در انتخاب و سفارش کیک مورد علاقه شما به کارتان بیاید.

کیک خامه ای چهار طبقه سفید با تزئین گل برروی آن

1- بودجه لازم و کافی را در نظر بگیرید.

هیچ وقت قیمت پایین را به کیفیت ترجیح ندهید و برای خرید کیک و شیرینی مناسب، بودجه کافی را کنار بگذارید.

2- با آگاهی کامل تدارک ببینید.

انتخاب شرایط مکانی و زمانی، نوع فوندانت و دکور کیک باید در هوای آزاد مقاومت لازم را داشته باشد.

3- از سفارش دادن مدل های عجیب و غریب خودداری کنید.

گاها دیده می شود که بعضی از زوج ها برای خاص بودن کیک مراسم خود، مدل های عجیبی را سفارش می دهند که شاید برای یک مراسم رسمی مثل ازدواج یا عقدکنان خیلی مناسب نباشد.

4- شرایط آب و هوایی

برای یک انتخاب بهتر حتما شرایط آب و هوا را در نظر بگیرید. تزیین کیک می تواند با فوندانت یا خامه انجام شود. تزیینات فوندانت بسیار زیبا و خاص می باشد و نسبت به خامه ماندگاری بالاتری در مقابل گرما خواهد داشت.

5- مجذوب ظاهر کیک نشوید.

زیبایی ظاهری، مواد به کار رفته در کیک, طعم و مزه، تازگی مواد اولیه و تعهد در تحویل به موقع نکاتی هستند که از اهمیت بالایی برخوردارند.

6- قبل از سفارش دادن هزینه های جداگانه  از جمله تزیین و گل آرایی را مشخص کنید.

دقت داشته باشید که هزینه تهیه کیک صرفا وزن و مواد تشکیل دهنده آن نیست و مواردی مثل تزئین و گل آرایی ممکن است شامل هزینه شوند. البته ممکن است بعضی از قنادی ها این خدمات را به عنوان اشانتیون وبه صورت رایگان ارائه دهند. اما پیشنهاد می کنیم که قبل از سفارش کیک به دقت این موارد را از قنادی مورد نظر خود بپرسید و از ریز هزینه ها به طول کامل مطلع شوید.

7- سبک کیک مورد پسندتان را انتخاب کنید.

آیا می خواهید کیک شما پرزرق و برق باشد یا ساده؟ دوست دارید کیک عروسی شما چه رنگی داشته باشد؟ چگونه تزئین شده باشد؟ سعی کنید در کنار توجه به مواردی مثل شیک بودن کیک برای یک مراسم رسمی، مقداری هم به علایق و سلایق خود و همسرتان توجه داشته باشید.

کیک خامه ای دو طبقه سفید با تزئین گل برروی آن

8- در انتخاب وزن مناسب کیک دقت کنید.

به عنوان یک قانون کلی باید بدانید که برای هر فرد باید 100 الی 200 گرم کیک در نظر گرفته شود. حتما یادتان باشد تزئیناتی که بر روی کیک انجام می شود خوراکی نیستند پس در محاسبات خودتان دقت کنید تا سفارش شما از وزن متناسب برخوردار باشد.

9- پیش از سفارش اصلی، کیک کوچکی سفارش دهید و آن را تست کنید تا در ارزیابی کیک به شما کمک کند.

تست کیک قبل از مراسم اصلی گزینه خوبی است برای اینکه به این نتیجه رسید که قنادی خوبی را انتخاب کرده اید یا خیر. مسلماً این اتقاق به هیچ وجه خوشایند نخواهد بود که در زمان برگزاری مراسم عروسی یا عقد کنان با کیکی مواجه شوید که فاصله زیادی از ایده آل مورد نظر شما دارد.

10- از طعم یا ماندگاری کیک غافل نشوید.

بسیاری از کیک ها ماندگاری بالایی در مقابل نور فلاش و گرما دارند. یه این نکته تواجه داشته باشید که معمولاً در تهیه این نوع کیک ها موادی به کار برده می شود که از طعم کیک می کاهد.

11- تزیین کیک با میوه یا شکلات.

به خاطر تنوع میوه ای، برای تزئین کیک استفاده از میوه های خوش طعم در فصل تابستان و پسته و گردو در فصل زمستان پیشنهاد می شود.

12- خلاقیت به خرج دهید.

می توانید کیک سفیدی انتخاب کنید و روی هر طبقه گل هایی با ترکیب رنگ دلخواهتان قراردهید.

13- سر وقت اقدام کنید.

سفارش خود را حداقل یک هفته زودتر انجام دهید و به روزهای آخر موکول نکنید. زیرا ممکن است که قنادی ها هم با مشتری های زیاد مواجه باشند و نتوانند سفارش شما را قبول کنند یا در تحویل سفارش تاخیر داشته باشند.

14- گفت و گویی با کیک ساز خودتان داشته باشید.

حتما زمان دقیق، تاریخ، مدت زمان تقریبی جشن عروسی، مکان قرارگیری کیک، تعداد مهمانان جشن و بودجه مورد نظرتان را با کیک ساز در میان بگذارید تا نوع، حجم، طراحی و کیفیت کیک عروسی را متناسب با شرایط شما اجرا کند تا در طول برگزاری مراسم با مشکلاتی مثل کم آمدن کیک مواجه نشوید.

15- در حمل و نقل کیک دقت کنید.

اکثر قنادی ها دارای ماشین یخچال دار نیستند و نقل و انتقال کیک به احتمال خیلی زیاد بر عهده خود شما خواهد بود. سعی کنید در زمان مناسب در قنادی حضور پیدا کنید و با خود یک همراه هم داشته باشید. حمل و نقل کیک به تنهایی در خودرو ریسک آسیب دیدگی کیک را به همراه دارد. با سرعت مطمئن حرکت کنید و در هنگام حرکت به دقت مراقب دست انداز ها و چاله و چوله های مسیر باشید. چه بسا افتادن در یکی از این چاله ها باعث صدمه دیدن کیک شود.

برچسب ها: