نکات مهم روز عروسی برای مهمان ها

سه شنبه، 11 مهر 1402 - 13:22

وقتی که به یک عروسی دعوت می‌شویم همانطور که از میزبان انتظار داریم تا ساعات خوشی را برای ما فراهم کند، خود ما هم به عنوان مهمان باید نکاتی را رعایت کنیم تا ضمن رعایت احترام دعوت کنندگان، لحظات زیباتری را نیز برای خود بسازیم.

در این مقاله قصد داریم تا شما را با نکات مهمی که مهمان ها باید در روز عروسی رعایت کنند آشنا کنیم

میزبان را از عدم حضور خود مطلع کنید.

در صورتی که به عروسی دعوت شده اید و امکان شرکت در مراسم را ندارید حداقل یک هفته قبل از برگزاری مراسم عروسی به میزبان اطلاع دهید. درست است که احتمالاً این خبر موجب ناراحتی عروس و داماد شود؛ ولی این امکان را به آن ها می‌دهد تا نفرات دیگری را جایگزین شما کنند و یا حتی تعداد مهمانان دعوت شده را کم کرده تا بدین وسیله در هزینه هایشان صرفه جویی کنند.

به موقع در مراسم حضور پیدا کنید.

حتماً در ساعت ذکر شده روی کارت در تالار حضور داشته باشید و حتی الامکان دیر به مراسم نرسید تا زمان بیشتری در مراسم حضور داشته و لذت بیشتری ببرید.

در مراسم عروسی دیگران خواستگاری نکنید!

هیچوقت در مراسم عروسی دیگران از دوست خود خواستگاری نکنید؛ زیرا این کار باعث می‌شود توجه دیگران از عروس و داماد برداشته شده و معطوف به شما گردد. مسلماً شما دوست ندارید با این همه هزینه های گزاف عروسی، جشن ازدواج عروس و داماد را کمرنگ کرده و تحت الشعاع درخواست خود قرار دهید.

آهنگ تولدت مبارک در مراسم عروسی جالب نیست.

اگر سالروز تولد شما با روز ازدواج مصادف شده است، هیچوقت از دی جی مراسم نخواهید که آهنگ تولد را در مراسم عروسی پخش کند. شاید تولد شما برای دیگران (بخصوص مهمانان غریبه تر) جذابیتی نداشته باشد. هر کاری جای مناسب خودش را دارد و پخش آهنگ تولدت مبارک در مراسم عروسی چندان جذاب نیست.

مراقب فرزندان خود باشید.

اگر در کارت عروسی آوردن فرزند قید نشده باشد، لطفا به هیچ وجه فرزندتان را به عروسی نبرید و اگر با فرزندتان دعوت شدید، مسئولیت نگه داری از فرزندتان کاملا بر عهده خود شماست.

دیگران هیچ مسئولیتی در قبال مواظبت از فرزند شما ندارند. مخصوصاً در لحظات مهمی مانند زمان رقص دو نفره عروس و داماد باید خیلی مراقب دلبند عزیزتان باشید که فیلم عروسی را خراب نکند.

از پوشیدن لباس سفید خودداری کنید.

سعی کنید در شب عروسی از پوشیدن لباس سفید خودداری کنید چون باعث می شود عروس در فیلم عروسی کمتر به چشم بیاید و توجهات از روی او برداشته شود که این مساله در فیلم عروسی هم خیلی جالب نیست.

گوشی را کنار بگذارید.

یک شب سعی کنید بدون گوشی زندگی کنید. از تهیه گزارش لحظه ایی و گرفتن لایو های پی در پی پرهیز کنید و سعی کنید از تک تک لحظات مراسم لذت کافی را ببرید.

آدرس دقیق تالار را از قبل پیدا کنید.

حتماً قبل از مراسم لوکیشن و آدرس دقیق تالار را پیدا کنید تا در روز عروسی آن را از آقا داماد بیچاره نخواهید. آقا داماد مسائل مهم تری برای رسیدگی دارد. می‌توانید برای پیدا کردن آدرس و موقعیت جغرافیایی دقیق محل عروسی از سایت عروسی مارکت کمک بگیرید. کافیست نام مجموعه ای که به آن دعوت هستید را در سایت عروسی مارکت جستجو کنید.

برای گرفتن گیفت اضافه به عروس داماد اصرار نکنید.

لطفاً برای گرفتن گیفت اضافه به عروس داماد اصرار نکنید؛ چون ممکن است تعداد این هدایا محدود باشد در صورتی که گیفت اضافه آمد می توانید درخواست خود را مطرح کنید.

حمل و نقل کادوهای بزرگ برای عروس و داماد سخت و مشکل است.

در روز عروسی کادوهای بزرگ هدیه ندهید.

از آوردن کادو های بسیار بزرگ برای عروس و داماد پرهیز کنید؛ زیرا در حمل و نقل آن دچار مشکل خواهند شد.

با لبخند وارد شوید.

و نکته مهم آخر اینکه روز عروسی برای عروس و داماد بسیار مهم است. پس اگر از کسی ناراحتی ای دارید، مشکلات شخصی خود را پشت در تالار بگذارید، با لبخند وارد شوید و سعی کنید بهترین خودتان باشید.

برچسب ها: