راهنمای انتخاب کفش پاشنه بلند برای عروس

يكشنبه، 09 مهر 1402 - 10:55

کفش پاشنه بلند یکی از المان های جدا نشدنی از استایل روز عروسی به حساب می آید. در این مقاله تلاش می کنیم تا به طور مفصل در مورد معایب و مزایا و نحوه انتخاب اصولی آن صحبت کنیم.

کفش پاشنه بلند تزئین شده با کریستال
کفش پاشنه بلند تزئین شده با کریستال

انواع کفش پاشنه بلند

بیش از 20 نوع کفش پاشنه بلند با نام های مختلف و کاربرد های متفاوت وجود دارد که انواع pumps, stilettos,ankle strap heel, sling back heel برای استفاده در روز عروسی مناسب هستند.

کفش مدل pump
کفش مدل pump
کفش مدل stilettos
کفش مدل stilettos
کفش مدل strap heel
کفش مدل strap heel
کفش مدل sling back heel
کفش مدل sling back heel

چرا در روز عروسی باید از کفش پاشنه بلند استفاده کنیم؟

در حقیقت هیچ اجباری برای پوشیدن کفش پاشنه دار در روز عروسی وجود ندارد؛ اما چند عامل مختلف باعث شده که استفاده از آن بسیار متداول باشد که در ادامه به آنها اشاده می کنیم:

  1. مراسم عروسی یک مهمانی رسمی است و برای مهمانی های رسمی بهتر است از کفش پاشنه دار استفاده شود.
  2. لباس های عروس معمولا دامن های حجیمی دارند که پوشیدن کفش پاشنه بلند در استایل شما تناسب ایجاد می کند.
  3. لباس عروس از نظر فاکتور های جنسیتی دارای بیشترین المان های زنانه است که این فاکتورها در مورد کفش پاشنه دار نیز صدق می کند. مثلاً بجز در مواردی خاص هیچگاه آقایان از کفش پاشنه دار استفاده نمی کنند.

همه این عوامل باعث شده است تا استفاده از کفش پاشنه بلند در روز عروسی به یک سنت تبدیل شود. البته با رایج شدن لباس عروس های کژوال و غیر رسمی خیلی از عروس ها از این سنت پیروی نکرده و حتی در روز عروسی خود از کفش کتانی استفادده می کنند.

استفاده از کفش کتانی با لباس عروس
استفاده از کفش کتانی با لباس عروس

کفش پاشنه دار راه حلی برای جبران اختلاف قد عروس و داماد

اختلاف قد عروس و داماد مسأله ایست که نوع نگرش به آن در فرهنگ های مختلف متفاوت است. مثلا در آمریکا بلندتر بودن قد خانم نسبت به آقا یک امتیاز محسوب می شود اما در کشور ما این مسئله چندان متداول نیست. بنابراین توصیه می شود هنگام انتخاب کفش به این نکته دقت کنید که مدل شنیون مو، قد تاج و میزان پاشنه کفش شما در روز عروسی به قدتان اضافه می کند و اگر می خواهید اختلاف قدتان با آقای داماد میزان مشخصی باشد باید به این نکات توجه داشته باشید.

پوشیدن کفشه پاشنه بلند برای عروس های قد بلند
پوشیدن کفشه پاشنه بلند برای عروس های قد بلند

معایب استفاده از کفش پاشنه بلند

شاید در نگاه اول زیبایی کفش های پاشنه بلند تمام معایب آن را از نظر دور کند. اما واقعیت این است که حتی راحت ترین نوع این کفش ها هم بعد از گذشت مدتی کمر و پاهای شما را اذیت میکنند. توصییه می کنیم برای مراسم های طولانی مدت به جای کفش های پاشنه دار از کفش های لژدار طبی استفاده کنید و استفاده از کفش های پاشنه دار و فانتزی را به زمان عکاسی و فیلمبرداری که ممکن است کفش شما دیده شود محدود کنید.

چه رنگ کفشی برای روز عروسی مناسب است؟

بهتر است رنگ کفش عروسی شما با لباستان هماهنگی داشته باشد. مثلا اگر از تناژ نباتی برای لباس عروس خود استفاده می کنید از کفش با همین تناژ استفاده کنید. اما اگر فردی خاص و سنت شکن هستید می توانید رنگ کفشتان را با یکی از المان های استایل داماد یا رنگ میکاپ و ناخن خودتان ست کنید. مثلا ترکیب کفش قرمز با رژلب و ناخن قرمز برای عروس های خاص یک ترکیب عالی است.

استفاده از کفش سفید با لباس عروس سفید
استفاده از کفش سفید با لباس عروس سفید
ست کردن کفش عروس با کت و شلوار داماد
ست کردن کفش عروس با کت و شلوار داماد
ست کردن رنگ کفش و اکسسوری
ست کردن رنگ کفش و اکسسوری

آیا نوع کفش در فصل های مختلف سال متفاوت است؟

قطعا کفشی که در فصل زمستان استفاده می کنید با مدل های تابستانی متفاوت است. اگر مراسم شما در تابستان است بهتر است از مدل های روباز استفاده کنید و درفصل های سرد سال حتی می توانید بجای کفش از چکمه های مجلسی با ساق های بلند یا کوتاه (متناسب با سلیقه خودتان) استفاده کنید.

استفاده از چکمه سفید به عنوان کفش عروس در فصل زمستان
استفاده از چکمه سفید به عنوان کفش عروس در فصل زمستان
کفش پاشنه بلند عروس مناسب فصل تابستان
کفش پاشنه بلند عروس مناسب فصل تابستان

گالری عکس کفش پاشنه بلند مشکی، گالری عکس مدل کفش پاشنه بلند مجلسی

همچنین با مراجعه به این صفحه می توانید محتوای منتشر شده توسط عروسی مارکت در موضوع کفش عروسی را مشاهده کنید.