راهنمای انتخاب لباس عروس با حجاب

جمعه، 22 دى 1402 - 16:16

عروسی یک امرئ مقدس در زندگی هر مسلمانی تلقی می‌شود. در روایات و احادیث به از پیامبر بزرگ اسلام نقل شده است که "ازدواج نیمی از دین هر مسلمان است." اما در همین روایات هم به حفظ حجاب و پوشش بخصوص برای بانوان تاکید و سفارش شده است.

لباس عروس اسلامی برای بانوانی که در این زمینه دغدغه دارند اولویت بالایی دارد. این افراد اگر قصد برگزاری یک مراسم عروسی با میهمانان آشنا و غریبه را داشته باشند؛ به دنبال لباس عروس اسلامی با حجاب کامل هستند.

البته شاید شما هم این واقعیت را قبول داشته باشید که در حال حاضر تنوع لباس عروس باحجاب و زیبا از لباس عروس‌های بی حجاب کمتر است. به همین دلیل پیدا کردن لباس عروس محجبه شیک و زیبا کار آسانی نیست.

لباس عروس با حجاب چیست؟

لباس عروس پوشیده یا لباس عروس باحجاب معمولاً به لباس عروسی گفته می شود که دارای آستین بلند است و یقه ی خیلی بازی ندارد. در این نوع لباس، تزئینات دانتل لباس با آسترهای ضخیم تر استفاده شده است به طوری که پوشش لباس کامل باشد.

در این سبک از لباس عروس زیبایی پارچه و مدل لباس اهمیت بیشتری پیدا کرده است؛ زیرا در لباس عروس محجبه جذابیت‌های بصری از جمله فرم اندام و ترکیب رنگ پوست با لباس حذف می‌شود.

لباس عروس آستین بلند با پارچه ژاکارد
لباس عروس باحجاب و پوشیده آستین بلند با پارچه ژاکارد

مهمترین کاربرد لباس عروس با حجاب چیست؟

اگر شما یک عروس محجبه هستید و می‌خواهید برای مراسم عقد و یا عروسی خود از لباس عروس پوشیده و حجاب دار استفاده کنید؛ انواع لباس عروس باحجاب به همراه توربان می تواند یک انتخاب عالی و ایده آل باشد. استفاده از این پوشش این امکان را فراهم می کند که از شنل استفاده نکنید و همین مسئله کار شما را بسیار ساده تر می کند.

لباس عروس باحجاب برای عروس های محجبه
لباس عروس باحجاب برای عروس‌های محجبه

در انتخاب لباس عروس با حجاب به چه نکاتی باید توجه کنید؟

بهتر است انتخاب این لباس در فصل های گرم سال با دقت بیشتری انجام شود. خرید این لباس در فصل زمستان یک انتخاب عالی است. چون علاوه بر اینکه لباس زیبایی است و پوشش کاملی هم دارد؛ باعث میشود کمتر به لباس گرم و شنل های ضخیم احتیاج پیدا کنید و دقیقاً به همین دلیل است که پوشیدن این لباس در فصل های گرم کمتر توصیه می شود.

انواع لباس عروس باحجاب

ممکن است شما به دنبال یک لباس عروس کاملا پوشیده باشید. لباس عروس‌های آستین بلند با یقه های فرانسوی و یقه پرنسسی یک استایل فوق العاده درخشان و باحجاب را برای شما می سازد.

لباس عروس آستین بلند با یقه فرنچ و دامن پیلی دار
لباس عروس آستین بلند با یقه فرنچ و دامن پیلی دار

انتخاب دیگری که دارید لباس عروس های آستین بلند با پارچه های تور و دانتل است که پوشش کمتری نسبت به مدل قبل دارد؛ اما تنوع بسیار بالا در مدل آستین ( انواع آستین پفی، آستین سه ربع، آستین کلوش و...) باعث شده است تا هواداران زیادی داشته باشد. پس در فصل های گرمتر می توانند انتخاب مناسبتری نسبت به مدل های کاملا پوشیده باشند.

لباس عروس با آستین سه ربع
لباس عروس با آستین سه ربع

 

لباس عروس با آستین کلوش
لباس عروس با آستین کلوش

 

لباس عروس با آستین پفی
لباس عروس با آستین پفی

تفاوت لباس عروس با حجاب با بقیه لباس های عروس از نظر کاربرد چیست؟

در واقع لباس عروس های با حجاب رسمی تر از سایر مدل ها هستند. پس اگر مراسم عروسی مجلل با مهمانان رسمی دارید می توانید از این نوع لباس استفاده کنید. همانطور که می دانید خانواده های سلطنتی در سراسر دنیا برای مراسم عروسی از لباس عروس های کاملا پوشیده استفاده می کنند.

لباس عروس آستین بلند کیت میدلتون در مراسم ازداج
لباس عروس آستین بلند کیت میدلتون در مراسم ازداج

انتخاب تور مناسب با لباس عروس با حجاب

لازم است بین انتخاب تور و لباس عروس، تناسب و هماهنگی وجود داشته باشد. پس این نکته را به یاد داشته باشید که با این نوع لباس بهتر است از تورهای بلندتر استفاده کنید به طوری که حداقل قد تور تا پایین کمر باشد. در ایده آل ترین حالت تور سر حدود یک متر روی زمین کشیده می شود.

تور بلند و دنباله دار با لباس عروس آتستین بلند
تور بلند و دنباله دار با لباس عروس آتستین بلند

لباس عروس با حجاب برای چه کسانی مناسب است؟

انواع لباس عروس باحجاب با آستین پفی برای افرادی که اندام ظریف و بازوهای لاغر دارند مناسب است و آستین های جذب برای افرادی که بازوهای برجسته تری دارند مناسب است. یقه های بسته و ایستاده مثل یقه فرانسوی نیز برای افرادی که گردن های بلند و کشیده دارند بسیار مناسب است. پس اگر گردن کوتاهی دارید بهتر است از انتخاب این نوع یقه ها اجتناب کنید.

لباس عروس آستین پفی
لباس عروس آستین پفی

 

لباس عروس آستین بلند برای افراد پلاس سایز
لباس عروس آستین بلند برای افراد پلاس سایز

به طور کلی می توان گفت توجه به نوع یقه و آستین در لباس عروس های با حجاب از مهمترین نکاتی است که هنگام انتخاب این نوع لباس عروس باید به آن توجه شود. پس اگر به این سبک لباس علاقه مند هستید و می خواهید تا درخشان ترین استایل را در شب عروسی برای خود بسازید، استایلیست های عروسی مارکت در کنار شما هستند تا در مسیر انتخاب شما را همراهی کنند.

17 مدل لباس عروس اسلامی و پوشیده شیک

10 مدل لباس عروس با حجاب

لباس عروس با حجاب تاج دار

12 مدل لباس عروس محجبه و اسلامی

عروسی مارکت اطلاعات کامل مزون های لباس عروسی که در تهران فعال هستند را جمع آوری کرده است تا در انتخاب لباس عروس مناسب به شما کمک کند. شما می توانید به مراجعه به صفحه مزون های لباس عروس در تهران به طور کامل با این مزون ها آشنا شوید.