ته رنگ پوستی چیست و تشخیص آن چه تاثیری در شیک شدن استایل دارد؟

سه شنبه، 11 مهر 1402 - 13:23

مقدمه

شاید با شنیدن کلمه ی ته رنگ پوستی اولین چیزی که در ذهن مجسم شود، میزان تیرگی یا روشن بودن رنگ پوست شماست. اما در واقع مسأله ی ته رنگ پوستی هیچ ارتباطی با میزان تیرگی یا روشن بودن پوست ندارد. در ادامه در مورد نحوه ی تشخیص و کاربرد های این موضوع مهم صحبت خواهیم کرد.

ته رنگ پوستی هیچ ارتباطی با میزان تیرگی یا روشن بودن پوست ندارد.

به طور کلی پوست هر شخص فارغ از رنگ پوستی که دارد در سه دسته سرد، گرم و خنثی قرار میگیرد که شناسایی هر یک از این گروه ها کار ساده ای نیست. این روزها تشخیص نوع پوست افراد جزء یکی از خدمات تخصصی استایلیست ها مخصوصا هنگام انتخاب رنگ لباس عروس قرار گرفته است.

پوست هر شخص فارغ از رنگ پوستی که دارد در سه دسته ی سرد، گرم و خنثی قرار می‌گیرد.

دانستن ته رنگ پوستی چه اهمیتی دارد؟

یکی از مسائلی که در هنگام انتخاب رنگ مناسب برای لباس شما اهمیت فراوانی دارد، دانستن ته رنگ پوستی شماست؛ زیرا هر رنگ و تناژ رنگی برای یکی از گروه ها (سرد، گرم یا خنثی) مناسب است. احتمالاً شما هم این تجربه را دارید که تعدادی از لباس های داخل کمدتان را بیشتر از بقیه دوست دارید و حس می‌کنید که آنها جلوه ی بیشتری به چهره شما می‌دهند. یکی از دلایل این موضوع این است که رنگ این لباس ها با ته رنگ پوستی شما مطابقت و هماهنگی دارد.

چه روش هایی برای تشخیص ته رنگ پوستی وجود دارد؟

همانطور که در ابتدا ذکر شد تشخیص این امر خیلی ساده نیست، اما به کمک روش هایی که در ادامه آموزش می‌دهیم شماه هم می‌توانید ته رنگ پوستی خود را تعیین کنید.

استفاده از ورق طلا یا ورق آلومینیوم

در ابتدا صورت خود را بشویید. لازم است که کاملا بدون آرایش باشید تا پوست شما رنگ واقعی خود را نشان دهد. سپس موهای خود را دم اسبی ببندید و ورق طلایی یا آلومینیومی را زیر چانه ی خود قرار داده و ببینید کدام رنگ جلوه ی بیشتری به صورت شما می‌دهد. این کار را چندین بار در نور های مختلف طبیعی و مصنوعی امتحان کنید. اگر رنگ طلایی جلوه بیشتری داشت پوست شما سرد است. اگر با رنگ نقره ای حس بهتری داشتید پوستتان گرم است و اگر هر دو رنگ برای شما جلوه زیبایی ایجاد کرد پوست خنثی دارید.

استفاده از ورق طلا برای تشخیص ته رنگ پوستی
استفاده از ورق نقره برای تشخیص ته رنگ پوستی
ورق طلا و نقره جهت تشخیص ته رنگ پوستی

تشخیص از طریق رگ های خونی

زیر نور طبیعی روز قرار بگیرید. سپس به مچ دست خود نگاه کرده و ببینید رگ های شما چه رنگی هستند؟

اگر رگ های شما به رنگ سبز یا آبی هستند پوست گرمی دارید و اگر رگ هایی به رنگ بنفش یا قرمز مشاهده می‌کنید پوست شما سرد است. ممکن است هر دو رنگ بنفش و سبز را کنار هم مشاهده کنید که در این صورت پوستی خنثی دارید.

 

ته رنگ پوستی از طریق رگهای خونی دست قابل تشخیص است.
تشخیص ته رنگ پوستی از طریق رگ های خونی دست

از جواهرات کمک بگیرید

استفاده از جواهرات رنگ طلایی و نقره ای روی پوست شما یکی دیگر از راه های تشخیص ته رنگ پوستی شماست. چنانچه جواهرات رنگ طلایی جلوه بهتری روی پوست شما ایجاد می‌کنند، پوست شما سرد است. اگر جواهرات نقره ای را بیشتر روی پوست خود می‌پسندید، پوستی گرم دارید و اگر هر دو رنگ به یک اندازه جلوه و درخشش ایجاد می‌کنند، پوست شما خنثی است.

با استفاده از جواهرات می‌توان ته رنگ پوستی را تشخیص داد.
جواهرات مثل حلقه، انگشتر و گردنبند در تشخیص ته رنگ پوستی (فصل پوستی) به ما کمک می‌کنند.
تشخیص ته رنگ پوستی به کمک جواهرات

واکنش پوست شما به نور خورشید چگونه است؟

این روش یکی از ساده ترین روش ها برای تشخیص ته رنگ پوستی شماست. اگر پس از قرار گرفتن زیر نور خورشید پوست شما برنزه و تیره می‌شود ته رنگ پوستی گرمی دارید و اگر به محض قرار گرفتن زیر نور آفتاب پوست شما می‌سوزد و قرمز می‌شوید پوست سردی دارید. در این حالت تشخیص ته رنگ خنثی کار راحتی نیست و بهتر است از روش های دیگری استفاده شود.

پوست سرد و گرم نسبت به نور خورشید واکنش های متفاوتی دارند.
با بررسی واکنش پوست نسبت به نور خورشید، می‌توان ته رنگ پوستی را تشخیص داد.
واکنش های متفاوت پوست سرد و گرم نسبت به نور خورشید

رنگ های مناسب هر گروه چیست؟

در صورتیکه پس از انجام آزمایش های بالا موفق به تشخیص ته رنگ پوستی خود شدید حال این پرسش پیش می‌آید که چه رنگ هایی برای شما مناسب هستند؟

اگر پوست سردی دارید بهتر است برای رنگ موها و ابروی خود از رنگ های گرمتر مثل طلایی یا شرابی استفاده کنید که کمی این سردی را متعادل کند. در انتخاب رنگ لباس، رنگ های گرم برای شما مناسب تر هستند و برای آرایش صورت تناژ بژ و عاجی رنگ را امتحان کنید.

اگر متوجه شدید که پوست گرمی دارید، با توجه به تیرگی یا روشن بودن پوستتان انتخاب های متفاوتی برای رنگ مو و ابرو دارید. اگر پوست گرم و تیره رنگی دارید بهتر است موهای شما رنگ مشکی داشته باشد و از انتخاب رنگ های گرم مثل بلوند بپرهیزید. انتخاب کرم پودر با تناژ هلویی یک انتخاب مناسب برای میکاپ شماست و رنگ آبی آسمانی و رنگ های سرد جلوه ی بهتری روی پوست شما ایجاد می‌کنند.

تناژ بژ و هلویی در کرم پودر.
تناژ بژ و هلویی در کرم پودر
رنگ مو شرابی برای افراد با پوست سرد
رنگ مو شرابی برای افراد با پوست سرد
رنگ مو بلوند برای پوست های سرد
رنگ مو بلوند برای پوست های سرد
رنگ مشکی مناسب افراد با پوست گرم
رنگ مشکی مناسب افراد با پوست گرم

 به طور کلی تشخیص ته رنگ پوستی که شامل پوست سرد، گرم و خنثی می‌شود به شما کمک می‌کند تا رنگ لباس های خود را ساده تر و اصولی تر انتخاب کنید و از خرید پوشاک، جواهرات و لوازم آرایشی که برای شما مناسب نیستند جلوگیری کنید. این کار هم هزینه های شما را کاهش می‌دهد و هم درخشش استایل و پوشش شمارا چندین برابر می‌کند.

انتخاب اصولی لباس عروس منتاسب با فصل پوستی
انتخاب اصولی لباس عروس منتاسب با ته رنگ پوستی

اگر مراسم مهمی را در پیش دارید و می‌خواهید اصولی ترین و بهینه ترین انتخاب ها را برای لباس، اکسسوری، میکاپ و مدل موی خود داشته باشید، کارشناسان عروسی مارکت در کنار شما هستند تا به صورت تخصصی ویژگی های اندامی و ظاهری شما را آنالیز کرده و مناسب ترین ها را به شما پیشنهاد دهند.