از کجا سرویس طلا بخریم؟

دوشنبه، 03 مهر 1402 - 18:33

همه جوان ها با نزدیک شدن به سن ازدواج باید کم کم به فکر خرید طلا باشند. خرید طلا مانند یک سرمایه گزاری برای شروع زندگی است و سرویس طلا جزء هدایایی است که خانواده داماد برای عروس خانم در نظر می گیرند.

حلقه ازدواج

البته همه اینها بستگی به رسم و رسومات اقوام مختلف خواهد داشت. اما خرید طلا به عنوان یک هدیه برای عروس از زمان های قدیم تا به حال رسمی بسیار مرسوم است که در بیشتر قومیت های کشور ایران اجرا می شود.

سرویس طلا

برای خرید سرویس طلا بهتر است که به بورس بازار طلا مراجعه کنید.

اگر در شهر تهران زندگی می کنید، می دانید که در این شهر چندین بورس طلا و جواهرات وجود دارد که اصلی آن در بازار بزرگ تهران واقع شده است. در واقع بزرگترین ترین و مهمترین بورس طلای تهران در بازار بزرگ است.

در زمان های قدیم راسته طلا فروشان در کوچه زرگرها قرار داشت. اما رفته رفته قسمت های دیگری از بازار بزرگ مخصوصاً زیر گذر سبزه میدان را نیز به خود اختصاص داده است.

راسته طلا فروشان

راه های دسترسی به بازار بزرگ تهران

بازار بزرگ دقیقاً در قلب پایتخت و در محدوده پر رفت و آمد پانزده خرداد قرار گرفته است و برای مراجعه به آن روش های بسیاری وجود دارد.

با توجه به قرار گیری این منطقه در محدوده طرح ترافیک بهتر است برای مراجعه به آن از مترو و یا تاکسی های اینترنتی استفاده کنید. البته در نظر داشته باشید که در صورت استفاده از تاکسی دربست با توجه به ترافیک موجود زمان بیشتری را در راه خواهید بود.

اولین مرحله برای خرید سرویس طلا

برای خرید سرویس طلای عروسی باید در ابتدا بودجه خود را تعیین کنید.

در حال حاضر رنج قیمتی سرویس طلا بسیار متفاوت است و با قیمت هایی نظیر 10.000.000 تومان الی بینهایت می توانید سرویس طلا تهیه کنید.

اگر بودجه خود را از قبل مشخص نکرده باشید؛ با توجه به مدل های بسیار زیادی که در بازار وجود دارد، قطعاً در انتخاب سرویس با مشکل مواجه خواهید شد.

سرویس طلا

انواع سرویس طلا

سرویس طلا انواع گوناگون و متفاوتی دارد که قطعاً نمی توانیم همه آنها را در این مقاله دسته بندی کنیم. اما بهترین دسته بندی برای سرویس طلا به صورت زیر است:

  1. سرویس طلا
  2. سرویس طلا و جواهر

سرویس طلا

شامل دستبند (یا انگشتر)، گردنبند و یک جفت گوشواره است که شما می توانید با توجه به سلیقه و نیاز خود جای دستبند و انگشتر را با هم عوض کنید.

در ساخت سرویس طلا تماماً از طلا استفاده شده و خبری از سنگ های زینتی نخواهد بود.

سرویس طلا

سرویس طلا و جواهر

در ساخت این نوع سرویس ها هم از طلا و هم از جواهرات استفاده می شود که به مراتب قیمت بسیار بالاتری از سرویس طلای معمولی دارد.

سرویس جواهر

نکات مهم خرید سرویس جواهر

  1.  در انتخاب خود برای خرید سرویس جواهر دقت بسیار زیادی داشته باشید.
  2. حتما از فروشگاهی خرید خود را انجام دهید که اعتماد صد در صد به آن دارید. زیرا جواهرات کار شده در سرویس طلا قابل وزن کردن نیستند و شما باید با توجه به حرف فروشنده قیمت آن را پرداخت کنید.
    بنابراین شما در سرویسی که در آن جواهر است دقیقاً نمی توانید متوجه شوید که چند قیرات جواهر در این سرویس به کار رفته  است و اینجا بحث اعتماد به فروشگاه بسیار مطرح می شود.
  3. فروش سرویس جواهر نسبت به سرویس طلا برای شما هزینه بیشتری را خواهد داشت. (درصد بیشتری از سرویس جواهر نسبت به سرویس طلا در زمان فروش شما کسر می شود.)

برای خرید سرویس طلا بهتر است به خیابان زرگر ها در بازار بزرگ مراجعه کنید. بورس اصلی که فروشگاه های با اصالت و قدیمی همگی در این کوچه قرار دارند. 

حلقه های ازدواج

چه فروشگاهی را پیشنهاد می دهید؟

فروشگاه گنجینه یکی از فروشگاه های شناخته شده و معتبر در کوچه زرگرهاست که مورد تائید مجموعه عروسی مارکت است.

فروشگاه گنجینه

در این فروشگاه مدل های متنوع از تمامی مصنوعات طلا از جمله گردنبند، دستبند، انگشتر نشان، حلفه، النگو و ... را می توانید با قیمت مناسب تهیه کنید.

این فروشگاه مالیات و هزینه اضافی بابت خرید طلا از شما نخواهد گرفت و طلا را به قیمت روز به شما ارائه می دهد.

فروشگاه طلا و جواهر گنجینه

در صورت خرید از این فروشگاه و با نام بردن نام عروسی مارکت می توانید طلا و جواهر را تنها با 7 درصد سود تهیه کنید.

در حال حاضر فروش جواهر با 25 درصد و فروش طلا با 12 درصد سود در بازار انجام می شود.